• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

זעזוע בתוכנת אוצר החוכמה

ולך ידידי הפשוט, מה לך כועס, מה לך מתרתח, יש לך מילים ענייניות תגיב, אין לך - אז שקט.
תאר לך שהרב שך היה אומר מילה שלא מוצאת חן בעיניך על הבן איש חי, אתה היית כועס עד השמים,
אלא אם כן, יש לך משהו מסויים על רב אחד ומיוחד.
וזה גרוע !!
אני יודע שאני מקומם אותך עוד יותר, אבל לא נורא, תקומם קצת, יש לך עוד משהו לרדת עליו !!
בהצלחה !
רק תזדרז לפני שיחסמו או ימחקו את האשכול הזה ...
כל מי שעוקב אחרי הרב @פשוט יודע שאינו נמנה על קהל ההולכים בשיפולי מרן זיע"א (ואף היו מי שחשבו שכוונתו לזות וכו', הס מלהזכיר), אם כי מכבדו ומוקירו באמת.
כך שדבריך אינם מתחילים.
 
סלח לי,
אבל גם אם הדברים שלך נכונים,
מה הקשר "דברי הבל ...",
יש לך שאלה תשאל גם אתה, או שתאמר שדרך ארץ "מה לנו להכניס" וכו'
אבל כל עוד השאלה נשאלת בדרך כבוד, מה מקום לתוקפנות ???
ועי' מה כתבתי בסוף הפוסט הקודם שלי ...
ואגב,
תמיד היה קשה לי על לשונות הראב"ד על הרמב"ם ....
כל דבר שאצלי מתפרש בזלזול אפילו קטן אני יתקוף...

אתה לא ככה, אני כן!
 
כאשר גם התמיהות הנ"ל התיישבו לי כמין חומר.
ברוך ה', שמחתי לתרום,
מסקנה זו אינה של רגע אחד, מחקר מקיף של שאלות לכל הכיוונים,
לפעמים קצת פחות דרך ארץ ...
קצת עזות ...
והנה מסקנות.
שמעני ידידי, איני כועס ואיני רותח כלל.
מי שמכירני באתרא הדין יודע שאני די יודע להכיל קושיות ושאלות על כל החכמים כולם, בתנאי שזה יהיה בדרך כבוד.
הבעיה היא שצץ לו איזה שייגעצל ומתחיל להאשים את רבינו הגדול זיע"א שמחמתו חלילה הותרה הרצועה, וכל איזה לבלר זב חוטם מחרובי קרתא יהיה חלילה מותר לו לבזות את רבותינו נ"ע ושליט"א.
אשר על כן בירכתיו בשלווה בברכה דלעיל, כי כעת ודאי יורש גיהינום.
אחרי מה שכתב ע"ה ס"ט,
חוזרני בי מכל השורות האלו ...
תאוריה מופרכת במחילה.
נכון, בהחלט
סתם תיאוריה דמיונית,
כוונתי הייתה לרמוז שיש לאנשים מסויימים איזושהי חולשה מול .... ואכמ"ל וד"ל
 
נערך לאחרונה:
תמיהה על גדולי הדור אצלי מתפרשת כזלזול...
יתכן שגם זה נובע מהבדלי המנטליות...
אני בכל אופן חולק עליך מכל וכל. מותר לתמוה ולשאול.
כמובן שצריכים לגשת במלוא הדרך-ארץ ולדעת שהם הרבה יותר גבוהים מאיתנו ועלינו לשאול במלוא ההכנעה, אך עדיין אינם מלאכים או אלוקים
 
תמיהה על גדולי הדור אצלי מתפרשת כזלזול...
פני יהושע מסכת קידושין דף סה עמוד ב
אמנם תמה תמה אקרא על דברי הש"ך שהביא ראיה מלשון הרא"ש ז"ל והמרדכי שכתבו ....
וכי הפנ"י זלזל בש"ך, שהיה גדול הדור כמה וכמה דורות לפניו ???
גם מילותיו החולין של הרב עובדיה זצ"ל תורה הן וללמוד היטב אנחנו צריכים ולעמול ליישבן אנחנו רוצים
ונעשה זאת !!!!
יתכן שגם זה נובע מהבדלי המנטליות...
בהחלט,
הגישה הזורמת של הספרדים, לפעמים כשהיא נפגשת עם הגישה הקרירה והרשמית של האשכנזים, הם מאוד נפגעים,
משהו כמו בן כפר שיקבל מכתב מעורך דין,
יכול להיות שכתובים בו הרבה שטויות ומקומו ישירות לפח האשפה,
אבל הוא ילחץ הרבה יותר מבן עיר שמכיר את המשחקים האלו ...
 
אנא, מיחקו גם אתם את דבריכם, או תערכו אותם באופן שיתאימו להודעתי החדשה, ותבוא אליכם ברכת טוב מן השמים.
אני לא רואה שום צורך לערוך או לשנות אפילו מילה אחת ממה שכתבתי,
אקווה שבכל זאת תבוא אלי ברכת טוב מן השמים !!
 
אני לא רואה שום צורך לערוך או לשנות אפילו מילה אחת ממה שכתבתי,
אקווה שבכל זאת תבוא אלי ברכת טוב מן השמים !!
אכן לאורך כל האשכול כתבת דברי טעם, אלא שהיות שחלק מאיתנו כבר מחקו את דבריהם, נמצא שחלק מתגובותיך אין להן על מה לחול.. זה הכל [כלומר: חלק מאלו שייכנסו לאשכול - לא כ"כ יבינו את השרשור..].
ממליץ לך לייצא את השרשור, דהיינו להדפיס את האשכול, כך שדבריך יהיו שמורים אצלך, ואח"כ תוכל למחוק ברוגע..
 
כבר כתבתי בעבר על סגנון לא נעים שיש אצל לא מעט כאן בפורום. דבר שלא מושך כוחות טובים לצערנו.
אפשר להתנסח בשפה מכובדת. אנחנו בני תורה, לא בני תורא... ולא בסטאים בשוק. כתיבה מסוג זה יותר משפוגעת במכותב, פוגעת בכותב. וד"ל
מחקתי את כל הקטע הנ"ל
שיהיה ...
 
אמר לי פעם ראש ישיבה חשוב על כל מה שהציבור הליטאי נגד מרן, בהלכה בהשקפה ושאר מטעמים,
כשהרב אמר איזה משהו שלא מצא כ"כ חן בעיניהם,
הוא אמר לי משפט כזה:
"רק אני ואתה יכולים להבין באמת את כוונתו של הרב עובדיה במקרים האלו"
כוונתו,
שהמנטליות של הספרדים שונה בתכלית מזו של האשכנזים, אם חכם ספרדי (אוטנטי, מהדור הקודם..) אומר אמירה קיצונית לא תמיד הוא באמת מתכוון לכל המשמעויות היוצאות ממנה הלאה ---
עכשיו אני נזכר, זוכרים את "ועתה כתבו לכם" הראשון לפני לא זוכר כמה שנים, זוכרים מה הרב אמר שם על ראש העיר דירושלים דאז? ... וד"ל
נו, באמת, הרב התכוון למשמעות היוצאת מהמשפט הזה לגבי שאר בני העדה האשכנזית ???????
כמה ימים אחרי פגש אותי אשכנזי אחד, הוא היה נורא פגוע ונעלב !! הייתי צריך להרגיע אותו ...
זוכרים מה אמר הרב כשדחה אחד מפסקי מרן החזו"א כדרכה של תורה ??? את זה לא צריך להסביר ...
אנחנו בקיבוץ גלויות, אירע כאן אירוע של תאונת די אן אי ..
אולי זה לא נעים, אבל צריך לדעת שאין כוונה חלילה לזלזל באף אחד,
במילים אחרות,
השפה בה השתמש הרב זצ"ל אינה השפה המדוברת היום ברחוב בכלל ואצל הציבור האשכנזי בפרט ..
אפשר לגשת בכבוד לספרדי מהדור הקודם, לשאול בנעימות, ואולי לקבל הסבר שמתקבל על הדעת,
לא שמעתי את השיעור האחרון של הרב יצחק, כך שאיני יודע למה אתה מתכוון,
אבל גם במקרה הזה,
אמנם הרב יצחק זה דור אחר כך, אבל כנראה גם אצלו אורייתא קמרתח ביה, והוא משתמש לעיתים באותה שפה של אביו ובני אותו הדור.
הדיבורים והתגובות של חכמי האשכנזים אינם שונים, רק שהם בשפה אחרת. אנחנו בלשון הקודש/ערבית וכדומה, והם באידיש/פולנית וכל כיו"ב
 
יש לך דוגמאות?
הכוונה שאצליהם זה מגיע יותר בעקיצות... (ועקיצתן עקיצת עקרב). והלוואי שיתקיים בנו "חס"ל סדר פהסח" (ר"ת חסידים ספרדים ליטאים) שנפסיק לדבר אחד על השני, ובמקום שיהיה חס"ל יהיה כל"י (כהן לוי ישראל) בקרוב ממש אמן.
 
איני מכיר (אם ניתן לרמוז על מה הכוונה - אשמח)
אחד מהרבנים שליט"א שאני מכירו היה תלמיד של אחד מגדולי הדור הקודם באיזה ישיבה, וכשהיה איזה פרשה אחת מסעירה, אמר על מרן זי"ע בפליטת פה: "הוא לא יודע ללמוד"... ואז כל הישיבה התחילה לדבר על מרן זי"ע בזלזול ממש כאילו איזה "פוקר", ובא אותו אחד הרבנים שליט"א אל הרב וטען לו אפי' אם זה נכון שהוא לא יודע ללמוד, אבל סו"ס זה רב גדול, ועכשיו הרב שליט"א גרם שכל הישיבה מדברת על מרן כאילו הוא ה"י, ואז אותו האחד מהגדולים שליט"א חייך ואמר לו אתה צודק... לא הייתי צריך לדבר בכלל!!! ומה שקרה בסוף - הישיבה הזאת סבלה הרבה וד"ל, ואמר לי אותו רב שליט"א שע"כ זה בגלל שזלזלו במרן זי"ע אין הסבר אחר.
מאז שמרן זי"ע דיבר על המשנה ברורה, ואמר שפסקי המשנ"ב הם לא כולם לספרדים, אזי מאז לא הזכירו כלל את מרן זי"ע בעיתון ה"יתד" וצונזר לחלוטין, ולאחר שנפטר כתבו בגדול "הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף" ועמודים שלמים שלמים.... מה קרה פתאום? אלא שאחרי שנפטר מרן זי"ע וראו את ההלוויה שלו כמעט מליון איש הבינו למפרע שטעו בגדול, וכמו שאמר הגרב"ב אזרחי (חבל על דאבדין) שרק בהלוויה השכלנו להבין שמרן היה גדול הדור באמת עם מליון תלמידים ונאמנים!
 
חזור
חלק עליון