• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

זעזוע בתוכנת אוצר החוכמה

זה בסדר היום המשוגעים האלו עומדים בהפגנות שלהם בצומת מרן וצועקים בזכותה דמרן עננו שיעמוד ויבטל את חוק הגיוס
אגב כולם יודעים כמה הרבנים של העד"ח כיבדו את מרן וחוץ מזה שהם תמיד יוצאים כך נגד כל מי שרוח ציונות נודף ממנו וזה לא היה רק נגד רבינו אלא גם נגד הר' אלישיב ועוד ולכן לא ניראה לי שיש מה ליחס להם חשיבות ואם האוצר יוריד את זה זה לא בדיוק יעשה משהוא
 
לא צריך להתרגש מתומכי חמאס, חיזבאללה, איראן, וטרור, ושהידים!!!
אנחנו למדנו שלא סתם הלך הזרזיר אצל העורב מפני שהוא מינו ואם הם הולכים אליהם כנראה שהם ממינם... בר מינן.
מרן האדמו"ר מסאטמר זי"ע מעולם לא דיבר ח"ו על מרן זיע"א, וכן שמעתי שכל רבני בריסק לדורותם שהיו נגד הציונים דיברו בשבח גדול על מרן זיע"א, וכמו שמסופר שהבריסקער רב עבר על יביע אומר והיה בהלם איך יתכן שבדור כזה יתום יקום מחבר עצום שבקי בכל התורה כולה ישר והפוך... וכן מרן הגרמ"ד זיע"א שאמר שצריך להחזיק טובה למרן ע"ז שהציל את הספרדים מהשואה הרוחנית של הציונים!!! אז רק משיגענרס' שלא יודעים מה זה תורה הולכים ומתחבקים עם חמינגאד' ואח"כ יגידו על ספר של מרן 'יביע כומר' ימ"ש וזכרם.
 
אז רק משיגענרס' שלא יודעים מה זה תורה הולכים ומתחבקים עם אחמדינג'אד ואח"כ יגידו על ספר של מרן 'יביע כומר' ימ"ש וזכרם.

גם כשתוקפים - יש לתקוף לענין, אין להביא ראיה מקומץ הזויים שדחויים אף אצל העד"ח וסאטמר.
מה ששנאוי עלינו [כשאחינו הטועים מדביקים לכולנו את חטאי היחיד] לא נעשה לחברנו...
 
גם כשתוקפים - יש לתקוף לענין, אין להביא ראיה מקומץ הזויים שדחויים אף אצל העד"ח וסאטמר.
מה ששנאוי עלינו [כשאחינו הטועים מדביקים לכולנו את חטאי היחיד] לא נעשה לחברנו...
הזבל המכונה "עיתון החומה" שייך למשה הירש וחבורתו, התומכים בכל הישמעאלים שונאי ישראל.
 
יש איזה ציוץ של אבי מימרן נעלה בעז"ה בקרוב.
נסחף עם הפירגון לנאצים!!!
זה שהם קיצוניים לא צריך לגרום לנו להיות קיצונייים לכיוון אחר, או לכתוב שטויות.
 
נסחף עם הפירגון לנאצים!!!
זה שהם קיצוניים לא צריך לגרום לנו להיות קיצונייים לכיוון אחר, או לכתוב שטויות.
הוא צודק באלף אחוז.
 
אפשר תרגום?
זה תיאור על קבוצה של ציונים שהגיעו למסיבה של חב"ד בקריית מלאכי והניחו שם תפילין והניחו על ראשם כיפה שחורה ולא כיפה סרוגה של מזרחניקים, וישבו שם עם כל גדולי הציונים והכופרים ושמעו דברי תורה מפי הראשל"ץ הרב עובדיה יוסף.

אין שם טקסט שהוא נגד מרן חלילה אלא שכותבים אות בלי הרב ועפ"ל.
 
לגבי הזעזוע מהבוטות הגסה של אנשי נטורי קרתא, סהדי במרומים כי שונא אני את הנטו"ק והסיקריקים שנאה עמוקה, וסולד אני מהם וממעשיהם מתוך תיעוב עמוק. לעומת זאת, את מרן הגר"ע מחבב אני מעודי, חרף היותי אשכנזי מובהק...
אך אפרופו ענין הביטויים וכו', לא אוכל להימנע מלשאול (או יותר נכון: לתמוה). כולם יודעים כי מרן זצוק"ל היה מדבר בשפה עסיסית ושופעת, שלא נמנעה גם מלהביע ביקורת (אף חריפה לפעמים) על אישים שונים, כולל גדולי ישראל מדורות עברו.
אשמח מאד לדעת מה ההסבר לכך (ואני בטוח שיש הסבר).
תודה מראש
 
נערך לאחרונה:
אמר לי פעם ראש ישיבה חשוב על כל מה שהציבור הליטאי נגד מרן, בהלכה בהשקפה ושאר מטעמים,
כשהרב אמר איזה משהו שלא מצא כ"כ חן בעיניהם,
הוא אמר לי משפט כזה:
"רק אני ואתה יכולים להבין באמת את כוונתו של הרב עובדיה במקרים האלו"
כוונתו,
שהמנטליות של הספרדים שונה בתכלית מזו של האשכנזים, אם חכם ספרדי (אוטנטי, מהדור הקודם..) אומר אמירה קיצונית לא תמיד הוא באמת מתכוון לכל המשמעויות היוצאות ממנה הלאה ---
עכשיו אני נזכר, זוכרים את "ועתה כתבו לכם" הראשון לפני לא זוכר כמה שנים, זוכרים מה הרב אמר שם על ראש העיר דירושלים דאז? ... וד"ל
נו, באמת, הרב התכוון למשמעות היוצאת מהמשפט הזה לגבי שאר בני העדה האשכנזית ???????
כמה ימים אחרי פגש אותי אשכנזי אחד, הוא היה נורא פגוע ונעלב !! הייתי צריך להרגיע אותו ...
זוכרים מה אמר הרב כשדחה אחד מפסקי מרן החזו"א כדרכה של תורה ??? את זה לא צריך להסביר ...
אנחנו בקיבוץ גלויות, אירע כאן אירוע של תאונת די אן אי ..
אולי זה לא נעים, אבל צריך לדעת שאין כוונה חלילה לזלזל באף אחד,
במילים אחרות,
השפה בה השתמש הרב זצ"ל אינה השפה המדוברת היום ברחוב בכלל ואצל הציבור האשכנזי בפרט ..
אפשר לגשת בכבוד לספרדי מהדור הקודם, לשאול בנעימות, ואולי לקבל הסבר שמתקבל על הדעת,
לא שמעתי את השיעור האחרון של הרב יצחק, כך שאיני יודע למה אתה מתכוון,
אבל גם במקרה הזה,
אמנם הרב יצחק זה דור אחר כך, אבל כנראה גם אצלו אורייתא קמרתח ביה, והוא משתמש לעיתים באותה שפה של אביו ובני אותו הדור.
 
נערך לאחרונה:
דברי הבל בלי טעם ובלי ריח...

אף אחד לא אמור לענות לך ולתרץ לך על גדולי הדור ובמיוחד מגדולי הדור שלנו הספרדים

אני אצטט לך מה הרבנים האשכנזים דברו נגד מרן?

ואנחנו העלנו איזה תהיה בליבנו ח"ו?, מה לנו להכניס ראשנו בין שני הרים, נננסים אנחנו בפני הענקים...

אותנו למדו לא לדבר או לשאול שאלות על הגדולים שלנו, ומיוחד שתמיד זה מגיע כיון שאוריתא מרתחא ליה...

ואכמ"ל...
סלח לי,
אבל גם אם הדברים שלך נכונים,
מה הקשר "דברי הבל ...",
יש לך שאלה תשאל גם אתה, או שתאמר שדרך ארץ "מה לנו להכניס" וכו'
אבל כל עוד השאלה נשאלת בדרך כבוד, מה מקום לתוקפנות ???
ועי' מה כתבתי בסוף הפוסט הקודם שלי ...
ואגב,
תמיד היה קשה לי על לשונות הראב"ד על הרמב"ם ....
 
אמר לי פעם ראש ישיבה חשוב על כל מה שהציבור הליטאי נגד מרן, בהלכה בהשקפה ושאר מטעמים,
כשהרב אמר איזה משהו שלא מצא כ"כ חן בעיניהם,
הוא אמר לי משפט כזה:
"רק אני ואתה יכולים להבין באמת את כוונתו של הרב עובדיה במקרים האלו"
כוונתו,
שהמנטליות של הספרדים שונה בתכלית מזו של האשכנזים, אם חכם ספרדי (אוטנטי, מהדור הקודם..) אומר אמירה קיצונית לא תמיד הוא באמת מתכוון לכל המשמעויות היוצאות ממנה הלאה ---
עכשיו אני נזכר, זוכרים את "ועתה כתבו לכם" הראשון לפני לא זוכר כמה שנים, זוכרים מה הרב אמר שם על ראש העיר דירושלים דאז? ... וד"ל
נו, באמת, הרב התכוון למשמעות היוצאת מהמשפט הזה לגבי שאר בני העדה האשכנזית ???????
כמה ימים אחרי פגש אותי אשכנזי אחד, הוא היה נורא פגוע ונעלב !! הייתי צריך להרגיע אותו ...
זוכרים מה אמר הרב כשדחה אחד מפסקי מרן החזו"א כדרכה של תורה ??? את זה לא צריך להסביר ...
אנחנו בקיבוץ גלויות, אירע כאן אירוע של תאונת די אן אי ..
אולי זה לא נעים, אבל צריך לדעת שאין כוונה חלילה לזלזל באף אחד,
במילים אחרות,
השפה בה השתמש הרב זצ"ל אינה השפה המדוברת היום ברחוב בכלל ואצל הציבור האשכנזי בפרט ..
אפשר לגשת בכבוד לספרדי מהדור הקודם, לשאול בנעימות, ואולי לקבל הסבר שמתקבל על הדעת,
לא שמעתי את השיעור האחרון של הרב יצחק, כך שאיני יודע למה אתה מתכוון,
אבל גם במקרה הזה,
אמנם הרב יצחק זה דור אחר כך, אבל כנראה גם אצלו אורייתא קמרתח ביה, והוא משתמש לעיתים באותה שפה של אביו ובני אותו הדור.
תודה רבה!
כל מילה בסלע.
עשית לי סדר בראש, ואני מודה לך על כך.
חילך לאורייתא, ותנוח דעתך שהנחת את דעתי
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון