תלמיד הרב "הצעיר ני"ו"
Active member
מרן הרב יצחק כותב על ההסכמה בהלכה בוררה שזה גם על במבה על אף שלא הזכיר שם במבהאני חושב שהיו פעמיים שהרב הראשל דוד בא למרן
פעם אחת עם תשובה שכתב על חטיפי תירס - ועל זה החתים אותו
פעם אחת עם במבה בפועל וכו'
מרן הרב יצחק כותב על ההסכמה בהלכה בוררה שזה גם על במבה על אף שלא הזכיר שם במבהאני חושב שהיו פעמיים שהרב הראשל דוד בא למרן
פעם אחת עם תשובה שכתב על חטיפי תירס - ועל זה החתים אותו
פעם אחת עם במבה בפועל וכו'
יתכן שהראשל ר' יצחק סובר שאין ראיה מהמכתב ואפי' אם תמצא לומר שמרן במכתב התכוון לבמבה אז דיברתי עמו וכו'מרן הרב יצחק כותב על ההסכמה בהלכה בוררה שזה גם על במבה על אף שלא הזכיר שם במבה
אם כאן למה דיבר עם מרן זצ"ל על מש"כ שם ודחה לו שדווקא אם עיקרם זה תירס וכו'יתכן שהראשל ר' יצחק סובר שאין ראיה מהמכתב ואפי' אם תמצא לומר שמרן במכתב התכוון לבמבה אז דיברתי עמו וכו'
אוי מה הקשר כאן סב''ל למה יש מי שסובר שאם ברך אדמה במקום שהכל ברך ברכה לבטלהאך אם תוכל להראות לי איך הרב בוטבול חזר בו
כי הוא אמר בשיעור שעדיף שהכל משום סבל
לא כוונתו היאכ שבמקום שלא יודע מה מברכים יברך שהכל מדין ספק והבא"ח והכה"כ כותבים שזהגם במקום שישי מחלוקת (ועם זה לא מסכים רבינו יצחק שליט"א)אוי מה הקשר כאן סב''ל למה יש מי שסובר שאם ברך אדמה במקום שהכל ברך ברכה לבטלה
מחילה זה ממש לא נכון שבמקום שאינו יודע הוא מחויב ללמוד ולדעת מה מברכים ורק אם עבר וברך שהכל יצא ידי חובה משנ''ב מפורש ועוד....שלא יודע מה מברכים יברך שהכל מדין ספק
נכוןמחילה זה ממש לא נכון שבמקום שאינו יודע הוא מחויב ללמוד ולדעת מה מברכים ורק אם עבר וברך שהכל יצא ידי חובה משנ''ב מפורש ועוד....
מי שילמד בעיון את תשובת הגר"ד בהל"ב יראה שלנוכח המציאות כיום בעשיית הבמבה, אזי גם לדעתו יברך האדמה. ע' שם.אך מנגד כמובן שישי את עדות הראש"ל הגר"ד שליט"א ויוצא דע"פ מרן זצ"ל ל
ובספר אבא באהל ביתי עזר לנו להבין את זה בכך שהעתיק את כל דברי ההלכ"ב, והעיר על דבריו את ההערות הנחוצות בכדי שנבין שכך יש לנהוג גם על פי דבריו.מי שילמד בעיון את תשובת הגר"ד בהל"ב יראה שלנוכח המציאות כיום בעשיית הבמבה, אזי גם לדעתו יברך האדמה. ע' שם.
אם אפשר מקורות כי לא שמעתי ממנו חילוק. אל ענה ברדיו בשיעורים כמו שכתבתי ובשיעור שעדיף שהכל ולא אמר איזה סוגהרב אהרון בוטבול מורה לברך על הבמבה שהכל חוץ מאוסם שזה וודאי אדמה (לשיטתו)
אני לא צריך מחילהאוי מה הקשר כאן סב''ל
סב"ל שייך כשאומרים לברך או לברך וסב"ל לברך.אני לא צריך מחילה
תגיד לרב בוטבול מחילה למה הוא נוהג לברך שהכל על במבה משום סבל
הרי גם הוא וגם הלכ''ב מודים וגם הר' משה לוי שיצא י''ח באדמה.
אה''נ התכוונתי אליו ולא לךאני לא צריך מחילה
תגיד לרב בוטבול מחילה
אם בוטנים, אז:לכל הרבנים החשובים
נראה לי שמשהו פה מתפספס
כל הנידון כאן ביניכם אני רואה שהוא על התירס.
אבל לענ"ד- הנושא צריך להיות על הבוטנים הטחונים היטב כחמאה
משום שלכו"ע כאן התירס הוא טפל והוא נועד רק להחזיק את הבוטנים
דעיקר הטעם הבולט והעיקרי והדומיננטי הוא הבוטנים
ואפי' נראה לי כתוב על השקית "חטיף בוטנים", וגם הוא הרוב בכמות [כמעויין ברכיבים].
והוא- עיקר הטעם, והתירס שם הוא טפל אליו ובקושי מרגישים אותו.
וכאן לענ"ד- לכו"ע הוא שהכל כי הוא טחון היטב ונהיה ממש כחמאה ולא ניכר צורתו כלל
ולא דמי- לטרימא שלשו"ע הוא כברכתו, דכאן הוא הרבה יותר גרוע
וזה נגד מרן הראש"ל הגר"י יוסף כפי שכתב בעצמו במכתבמכיון שמרן עצמו בירך על במבה האדמה, וכן אמר בשיעור, עלו אליו לשאול אותו האם לכך נתכוון, והוא אמר שלא התכוון לבמבה.