מה מברכים על במבה?

אני חושב שהיו פעמיים שהרב הראשל דוד בא למרן
פעם אחת עם תשובה שכתב על חטיפי תירס - ועל זה החתים אותו
פעם אחת עם במבה בפועל וכו'
מרן הרב יצחק כותב על ההסכמה בהלכה בוררה שזה גם על במבה על אף שלא הזכיר שם במבה
 
אוי מה הקשר כאן סב''ל למה יש מי שסובר שאם ברך אדמה במקום שהכל ברך ברכה לבטלה
לא כוונתו היאכ שבמקום שלא יודע מה מברכים יברך שהכל מדין ספק והבא"ח והכה"כ כותבים שזהגם במקום שישי מחלוקת (ועם זה לא מסכים רבינו יצחק שליט"א)
 
מחילה, אבל חבל לטחון מים... הדברים ידועים וברורים.
הרב דוד ביקש הסכמה מאביו שעל חטיפים העשויים מתירס מברכים שהכל, ואביו אכן הסכים לכך.
אחרי שאביו הסכים לכך והספר יצא לאור, הרב דוד פירסם שמה שכתב "חטיפי תירס" התכוון לגם לבמבה ולא רק לדוריטוס וצ'יטוס וכד'.
מכיון שמרן עצמו בירך על במבה האדמה, וכן אמר בשיעור, עלו אליו לשאול אותו האם לכך נתכוון, והוא אמר שלא התכוון לבמבה.
הרב דוד לא סובר שיש לברך שהכל מחמת סב"ל, אלא שזו הברכה הראויה, והרב יצחק אומר שמחמת סב"ל לא שייך לברך שהכל, כיון שלא משקר בברכתו וכו' וברכה מבוררת עדיף, ולכן גם אם זה ספק יש לברך האדמה, ועכ"פ לפי הבירור שעשה הרב יצחק זה ודאי האדמה ולא רק ספק.
ליתר הרחבה בעניין ברכת הבמבה, השיטות, הצדדים, העדויות והמכתבים, תוכל לחפש כאן.
 
מי שילמד בעיון את תשובת הגר"ד בהל"ב יראה שלנוכח המציאות כיום בעשיית הבמבה, אזי גם לדעתו יברך האדמה. ע' שם.
ובספר אבא באהל ביתי עזר לנו להבין את זה בכך שהעתיק את כל דברי ההלכ"ב, והעיר על דבריו את ההערות הנחוצות בכדי שנבין שכך יש לנהוג גם על פי דבריו.
 
הרב אהרון בוטבול מורה לברך על הבמבה שהכל חוץ מאוסם שזה וודאי אדמה (לשיטתו)
אם אפשר מקורות כי לא שמעתי ממנו חילוק. אל ענה ברדיו בשיעורים כמו שכתבתי ובשיעור שעדיף שהכל ולא אמר איזה סוג
והוא אומר הפוך מהראשל - אפרופופו ודוריטוס האדמה
כי המבינים מרגישים טעם תירס
כן אפשר לראות שיעור ביוטיוב
 
נערך לאחרונה:
אני לא צריך מחילה
תגיד לרב בוטבול מחילה למה הוא נוהג לברך שהכל על במבה משום סבל
הרי גם הוא וגם הלכ''ב מודים וגם הר' משה לוי שיצא י''ח באדמה.
סב"ל שייך כשאומרים לברך או לברך וסב"ל לברך.
אבל כשיש שני ברכות לא שייך סב"ל, ואם יוצא יד"ח בשניהם ברכה מבוררת עדיפא.
 
לכל הרבנים החשובים
נראה לי שמשהו פה מתפספס
כל הנידון כאן ביניכם אני רואה שהוא על התירס.

אבל לענ"ד- הנושא צריך להיות על הבוטנים הטחונים היטב כחמאה
משום שלכו"ע כאן התירס הוא טפל והוא נועד רק להחזיק את הבוטנים
דעיקר הטעם הבולט והעיקרי והדומיננטי הוא הבוטנים
ואפי' נראה לי כתוב על השקית "חטיף בוטנים", וגם הוא הרוב בכמות [כמעויין ברכיבים].
והוא- עיקר הטעם, והתירס שם הוא טפל אליו ובקושי מרגישים אותו.
וכאן לענ"ד- לכו"ע הוא שהכל כי הוא טחון היטב ונהיה ממש כחמאה ולא ניכר צורתו כלל
ולא דמי- לטרימא שלשו"ע הוא כברכתו, דכאן הוא הרבה יותר גרוע
 
לכל הרבנים החשובים
נראה לי שמשהו פה מתפספס
כל הנידון כאן ביניכם אני רואה שהוא על התירס.

אבל לענ"ד- הנושא צריך להיות על הבוטנים הטחונים היטב כחמאה
משום שלכו"ע כאן התירס הוא טפל והוא נועד רק להחזיק את הבוטנים
דעיקר הטעם הבולט והעיקרי והדומיננטי הוא הבוטנים
ואפי' נראה לי כתוב על השקית "חטיף בוטנים", וגם הוא הרוב בכמות [כמעויין ברכיבים].
והוא- עיקר הטעם, והתירס שם הוא טפל אליו ובקושי מרגישים אותו.
וכאן לענ"ד- לכו"ע הוא שהכל כי הוא טחון היטב ונהיה ממש כחמאה ולא ניכר צורתו כלל
ולא דמי- לטרימא שלשו"ע הוא כברכתו, דכאן הוא הרבה יותר גרוע
אם בוטנים, אז:
 
חזור
חלק עליון