ליתר דיוק, אבל הליכות ברכות סובר שעל שניצל יש לברך שהכל, ובכ"ז על טילון מזונות.רב חשוב ומוכר אמר לי שכל מה שכתבו הפוסקים (כגון הלכ"ב הליכו"ב ועוד) לחלק ולברך מזונות על הגביע, זה רק לשיטתם שעל שניצל עם ציפוי עבה מברכים מזונות, והיינו אע"פ שהוא כטפל מ"מ מברכים עליו כשנותן טעם וכו'.
אבל לפי הסוברים שעל שניצל תמיד מברכים שהכל ואין לחלק, גם על טילון וכד' יש לברך רק שהכל.
לא בדיוק עניתי, רק אמרתי שאני יודע שגם הסוברים לברך שהכל על שניצל סוברים לחלק ולברך גם מזונות על טילון (כמו הרב ללוש והרב מיארה וכן בשערי הברכה ועוד), אבל לא עניתי לו לעצם הטענה.
רציתי לחלק ולטעון לו שבשניצל הפירורי לחם דבוקים לשניצל והוא כחתיכה אחת, וכמו שמרן זצ"ל אמר שזה נקרא "שניצל" והיינו שנקרא רק ע"ש העוף, ולא קוראים לזה "חזה עוף מצופה בפירורי לחם" אלא זה חפצא של שניצל שעיקרו העוף.
משא"כ בגלידה עם גביע שזה לא סתם "גלידה" אלא זה "גביע גלידה" או "גלידה עם גביע" והם אינם מחוברים וחתיכה אחת, ואז אולי אע"פ שבשניצל מברכים שהכל, מ"מ על טילון יש לחלק ולברך גם מזונות.
את הנ"ל לא הצגתי לפני הרב הנ"ל, אלא חשבתי לחלק כן בשבת.
מה אתם אומרים? מה החילוק בין שניצל לטילון שעל שניצל מברכים שהכל ועל טילון יש לברך על הגביע מזונות ועל הגלידה שהכל, והאם זה שונה מקרמבו.
ואה"נ מי אמר שיש חילוק, על שניהם יש לברך מזונות!!!
היכן מרן זצ"ל אמר זאת?וכמו שמרן זצ"ל אמר שזה נקרא "שניצל" והיינו שנקרא רק ע"ש העוף, ולא קוראים לזה "חזה עוף מצופה בפירורי לחם" אלא זה חפצא של שניצל שעיקרו העוף.