• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מצה עשירה אמיתית

אמת ליעקב

Active member
מי שרוצה כ"כ לאכול מצה עשירה אמיתית ללא שום חששות יכול לקנות מצה עשירה של מצות יהודה [לא שמורה].
המפעל הוא מפעל מצות ולא של חמץ שהוכשר בכל מיני קולות.
יש רק מי פירות וביצים ללא חומרי התפחה השנויים במחלוקת גדולה.
כתוב במפורש שזה רק לספרדים, ולאשכנזים עם הגבלות מסוימות.
מהם ילמדו וכן יעשו.
 

קבצים מצורפים

  • image (3).png
    image (3).png
    286.2 KB · צפיות: 12
  • מצה עשירה.jpg
    מצה עשירה.jpg
    127 KB · צפיות: 11
אנחנו בעזרת ה' נאכל על השולחן בליל הסדר מצה עשירה של פפושדו, הואיל ונפיק מפומיה דרבינו עובדיה
אל תתלה בוקי סריקי במרן זצ"ל.
מרן לא ידע מחומר ההתפחה, ואיך נוצר. כל מי שאוכל את הפופשדו כיום אוכל זאת על סמך תשובתו של הרה"ג שמעון ללוש בלבד.
כל הרבנים האחרים עם כל השמות הגדולים, לא נכנסו לפרט זה כלל, ואין להביא מהם כל ראיה לנידון דידן.
כדאי שתעיין בדברים לפני שאתה מכניס בהתלהבות ספק חמץ דאוריתא לפיך בליל התקדש החג.
זהו הסיכום של הרב עידוא אלבה
1649404946123.png
ואין הקב''ה מביא תקלה במידי דמיכל!
כדאי שתלמד פרשת ויקרא בסופה פרשת פר העלם דבר של ציבור ואם 'כל' עדת ישגו ונעלם דבר וכו', ואת המשניות [לפחות] בהוריות בהתחלה, שמדובר שב"ד הגדול של עם ישראל התיר אכילת חלב בדבר שחייבים על זדונו כרת ועל שגגתו חטאת, ועל זה נאמרה כל הפרשה.
איני יודע אם היה כזה דבר בעם ישראל, ואולי הפפושדו הוא המקרה הראשון [כמובן שאין כאן את כל הפרטים הנצרכים לזה, אבל הרעיון קיים].
 
אל תתלה בוקי סריקי במרן זצ"ל.
מרן לא ידע מחומר ההתפחה, ואיך נוצר. כל מי שאוכל את הפופשדו כיום אוכל זאת על סמך תשובתו של הרה"ג שמעון ללוש בלבד.
כל הרבנים האחרים עם כל השמות הגדולים, לא נכנסו לפרט זה כלל, ואין להביא מהם כל ראיה לנידון דידן.
כדאי שתעיין בדברים לפני שאתה מכניס בהתלהבות ספק חמץ דאוריתא לפיך בליל התקדש החג.
זהו הסיכום של הרב עידוא אלבה


כדאי שתלמד פרשת ויקרא בסופה פרשת פר העלם דבר של ציבור ואם 'כל' עדת ישגו ונעלם דבר וכו', ואת המשניות [לפחות] בהוריות בהתחלה, שמדובר שב"ד הגדול של עם ישראל התיר אכילת חלב בדבר שחייבים על זדונו כרת ועל שגגתו חטאת, ועל זה נאמרה כל הפרשה.
איני יודע אם היה כזה דבר בעם ישראל, ואולי הפפושדו הוא המקרה הראשון [כמובן שאין כאן את כל הפרטים הנצרכים לזה, אבל הרעיון קיים].
מחילה, דברי הבל דבריך.
עיין בשו"ת שמע שלמה ח"ד או"ח סימן טו' בסוף התשובה. שכבר כתב על זה באריכות לטוענים שבזמן שמרן נתן את ההיתר החומר הזה לא היה. והעידו בפני רבה של ירושלים הראשל"צ הרב עמאר, שני אנשים גדולים, הגאון רבי אליהו שרים זצ"ל ויבדל לחיים הרה"ג משה מאיה, שכשמרן זצ"ל היה הרב של תל אביב שלח אותם לבדוק והם העידו שהיה החומר הנ"ל! והביאו אותו לפני מרן זצ"ל ובדק מהו, שאל חקר ושלח למעבדה והעלה כבר לפני 40 שנה להתיר.
אלו שבאו לערער חשבו שבא 'דבר חדש' ושמרן 'לא ידע מזה'...

וכן עיין בספר תומת ישרים (הגר"ש עמאר) עמ' שח' שכתב בזה, והוסיף דברים הראויים ציטוט מעל במה נכבדה זו:
"לפני כמה שנים אמרו שגילו 'סוד חדש' שיש חומר ששמים בתערובת והוא גורם לבצק לטפוח..זעקה גדולה..יש כאלה שמחפשים איפה לחלוק, זה נראה להם מצווה גדולה (א.ה 'מצילים את עם ישראל', עם הוכחות ו'ראיות' מהמשנה והמקרא...). אבל זו שטות. עוד לא פקחו עיניהם בחכמה וכבר הכל שווה להם, בפרט בדורנו, כל אחד שיודע להגיד כמה הלכות לוקח הלכה או שתיים, עובר על דברי האחרונים ספק הבין וספק אם יודע לקרוא, אך בטוח שכבר יכול לפסוק...מערער על מה שאומר החכם האמיתי, רחמנא לצלן.

ועוד האריך בזה, 'עיין שם ותרווה נחת'...
 
אתם ממשיכים באותה השטחיות ולא רוצים לראות ולדעת וללמוד.
אין טעם לענות לך, אלא פשוט תתחיל לקרוא את החומר של הרב אלבה בירחון האוצר הנ"ל ניסן ואייר, ותבין שיש כאן דברים חדשים בתהליך ייצור החומר שלא היה נודע לא לרב עמאר ולא לרב בקשי ולא לרב עובדיה ולא לשאר הרבנים שעסקו בזה.
 
אתם ממשיכים באותה השטחיות ולא רוצים לראות ולדעת וללמוד.
אין טעם לענות לך, אלא פשוט תתחיל לקרוא את החומר של הרב אלבה בירחון האוצר הנ"ל ניסן ואייר, ותבין שיש כאן דברים חדשים בתהליך ייצור החומר שלא היה נודע לא לרב עמאר ולא לרב בקשי ולא לרב עובדיה ולא לשאר הרבנים שעסקו בזה.
ברור ברור, לאף אחד, רק לרב אלבה. בא ירחון האוצר הלזה והכריע את כולם.
חזק וברוך חילך לאורייתא.
 
כל הרבנים האחרים עם כל השמות הגדולים
חצוף.
לאחד החברים פה כבר אינני עונה. באשר כל מטרותיו לנגח תורת מרן ובנו. אע"פ ששלח לי כמה פעמים בפרטי, איני מגיב לו. ועתה ידע את הסיבה.
אם דרכך גם בזו, לך וחפש פורום אחר.
 
חצוף.
לאחד החברים פה כבר אינני עונה. באשר כל מטרותיו לנגח תורת מרן ובנו. אע"פ ששלח לי כמה פעמים בפרטי, איני מגיב לו. ועתה ידע את הסיבה.
אם דרכך גם בזו, לך וחפש פורום אחר.
מה שמעניין שאותו אדם מצא שהפפושדו זה אולי המקרה הראשון שהבי"ד טעה.... כאילו הפאה נכרית שהיא תקרובת ע"ז לא יותר חמורה, ועוד היד נטויה
התחלתי לכתוב תשובה על דבריו החמורים, עם סייעתא דשמיא מיוחדת שזימן לי הקב"ה כמה מקורות ברורים, ואי"ה אקוה להעלות הכל עד מחר
 
חצוף.
לאחד החברים פה כבר אינני עונה. באשר כל מטרותיו לנגח תורת מרן ובנו. אע"פ ששלח לי כמה פעמים בפרטי, איני מגיב לו. ועתה ידע את הסיבה.
אם דרכך גם בזו, לך וחפש פורום אחר.
חבל שא"א לנהל פה מו"מ אמיתי כדרכה של תורה בעניני הלכה שלא מסתדרים כ"כ עם דברי הרב עובדיה ע"ה.
אתם ממש כמו בת יענה. מעדיפים לטמון את הראש בחול ולומר הכל בסדר. לא רוצים לשמוע דעה אחרת ממה שאתם מכירים.
מי שלא יודע לענות הלכתית נקודתית עדיף שלא יענה.
אני אשמח מאוד אם לא תענה לי, אני ממש לא אעלב ממך.
מה שמעניין שאותו אדם מצא שהפפושדו זה אולי המקרה הראשון שהבי"ד טעה.... כאילו הפאה נכרית שהיא תקרובת ע"ז לא יותר חמורה
צודק, לא חשבתי על זה.
מה שיש לדון זה מה היה המקרה הראשון, האם הפפושדו או הע"ז בפאות. יודעי דבר מוזמנים לבדוק בנבכי ההסטוריה ולהחכימנו.
מענין גם שאחד מהם שייך לרבנים הספרדים והשני לאשכנזים ללמדך שאצל כולם זה יכול לקרות.
התחלתי לכתוב תשובה על דבריו החמורים, עם סייעתא דשמיא מיוחדת שזימן לי הקב"ה כמה מקורות ברורים
אדרבה אשמח לראות, אבל בבקשה לכתוב בצורה מכובדת שיהיה אפשר להמשיך ולדון בזה כדרכה של תורה ובלי התלהמות מיותרת ומילים שאינם ראויות.
 
מו"מ אמיתי כדרכה של תורה
אכן.
הנך צריך לכתוב בענווה כלפי מי שגדול ממך.
ורק אח"כ הותר לך לכתוב ולהשיג - עניינית בלבד.
שים נא לבך על מה יצא הקצף, ראה מה ציטטתי בשמך.
וכדאי מאוד שתעיין בדברי המפרשים כיצד צורת הגישה בהלכה.

ובאמת שאם כבודו חושב שכותב בלשון מכובדת כדרכה ש"ת, אז הנני מחליף את מילתי, שאינך חצוף.
אלא טועה, כי אם כך נראית דרכה ש"ת לכתוב על גדולים ממך בלשון מדברת גדולות, ודאי טעות היא בידך.
ויש עוד להאריך בזה. ועוד חז"ל.
 
חזור
חלק עליון