בדרכי האבות
Active member
אגב זה כן למדתי. והתשובה לזה שמרן תלה זאת במנהג..וכן בשו"ע תקנה ס"א "נוהגים שלא להניח טלית ותפילין בשחרית"
מרן השו"ע מעיד לך שכך המנהג! ואנחנו לא נוהגים כן.
אגב זה כן למדתי. והתשובה לזה שמרן תלה זאת במנהג..וכן בשו"ע תקנה ס"א "נוהגים שלא להניח טלית ותפילין בשחרית"
מרן השו"ע מעיד לך שכך המנהג! ואנחנו לא נוהגים כן.
זה נקרא שרשרת פוסק אחד כותב משהו ואחריו נמשכים רבים מהאחרונים והדבר נהפך להיות מיוסד ממשה רבינו...גם מהר"י נבון וגם שו"ת בתי כהונה וגם מרן החיד"א כותבים להדיא שכך המנהג היה בדור השו"ע.
וא"כ שאתה רואה עוד אחרונים שכותבים לך שכך המנהג היום, אתה חייב להגיד שמנהג זה התחיל בדור השו"ע ולא פתאום איזה פוסק התחיל ללכת כמו הגאונים ומאז כולם פסקו ככה...
מי אמר שצריך שמישהו מבני דורו יזכיר זאת!?זה נקרא שרשרת פוסק אחד כותב משהו ואחריו נמשכים רבים מהאחרונים והדבר נהפך להיות מיוסד ממשה רבינו...
על השאלות ששאלתי לא ענית, אף אחד מבני דורו של מרן לא מזכירים איזה מנהג כזה...
התשובה פשוטה שכך היה המנהג ולא קשור לזה שמרן תלה זאת במנהג. (עייו חזו"ע תעניות עמ' שסט)אגב זה כן למדתי. והתשובה לזה שמרן תלה זאת במנהג..
הם מעידים על מנהג שהיה בדורם....מי אמר שצריך שמישהו מבני דורו יזכיר זאת!?
ודרך אגב , מהר"י נבון העיד בעצמו על המנהג.
שו"ת בתי כהונה העיד בעצמו על המנהג וזה לא שרשרת פוסק...
וא"כ שאתה רואה שמעידים שכך היה המנהג ובאמת ככה הם היו נוהגים וודאי שזה היה המנהג וזה לא התחיל משום מקום!?
ידידי...התשובה פשוטה שכך היה המנהג ולא קשור לזה שמרן תלה זאת במנהג. (עייו חזו"ע תעניות עמ' שסט)
פתחת את החזו"ע בפנים!?ידידי...
מנהג נגד מרן לא מועיל... זה נגד מרן בעצמו. מרן ביטל מנהגים שהם נגד דעתו.
כבר פתחתי זאת בעבר...פתחת את החזו"ע בפנים!?
ובכן מקורו של החיד"א הוא מדברי מהרי"ף ששאל את רבו. ושוב אין מזה ראיה.
אתה יכול להסביר לי את הטענה הזו??
ובכן תסביר גם טענה זו? האם יש בה כדי לדחות את הראשונים ואת מרן
כן!ובכן מקורו של החיד"א הוא מדברי מהרי"ף ששאל את רבו. ושוב אין מזה ראיה.
אתה יכול להסביר לי את הטענה הזו??
ע"ז באמת החיד"א הקשה כיעויין שם, אבל מ"מ דבריו שכך המנהג עומדים וקיימים!ובכן תסביר גם טענה זו? האם יש בה כדי לדחות את הראשונים ואת מרן
למה הוא הקשה כי אלו השערות...ע"ז באמת החיד"א הקשה כיעויין שם, אבל מ"מ דבריו שכך המנהג עומדים וקיימים!
הוא הקשה בסך הכל על מה שהבתי כהונה כתב שרוב הראשונים פסקו כגאונים...למה הוא הקשה כהיא אלו השערות...
זה השערה למה השו"ע לא הזכיר זאת...וכן דבריו של החיד"א הם השערה..
זה תרתי דסתרתי כל הגדולים באותו הדור כותבים כר"ת ומאידך המנהג הפשוט הוא כהגאונים... אין שום תיעוד היסטורי לדבר תמוה כזה... אף אחד מן הגדולים לא זועק ע"ז... אין דברים יותר מופרכים מזה.זה השערה למה השו"ע לא הזכיר זאת...
אבל שכך היה המנהג זה ברור!!!
וזה לא שום השערה!