• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 26 23.4%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 62 55.9%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 9 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 14 12.6%

  • סה"כ בוחרים
    111
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אני מנסה להבין רגע משהו, באופן כללי לגבי הפורום שלנו.
'פורום' הוא מקום להחלפת דעות.
כל שאלה שהובא לה ציטוט מחכם עובדיה או מרבי יצחק נסתיימה הרשות לדון בה?
אז למה נקרא שמו 'פורום'?
אני רק שאלה.
אל תשכח שאתה בפורום מורשת מרן הרב עובדיה, לא במורשת ה"חכם"!!!
 
כתבת חכם עובדיה.
אתה כנראה בן ישיבה [קטנה?], ונולדת לדור שלא יודע כמה הערצה מונחת בצמד המילים 'חכם עובדיה'.
אם ה'מרן' חשוב לך וזה מה שעושה לך את זה - יהי לך אשר לך.
 
נערך לאחרונה:
אתה כנראה בחור בישיבה קטנה, ונולדת לדור שלא יודע כמה הערצה מונחת בצמד המילים 'חכם עובדיה'.
אם ה'מרן' חשוב לך וזה מה שעושה לך את זה - יהי לך אשר לך.
אמת בדבריך
רק נהגו לכנות את הרב עובדיה בתואר מרן
 
כתבת חכם עובדיה.
אתה כנראה בחור בישיבה קטנה, ונולדת לדור שלא יודע כמה הערצה מונחת בצמד המילים 'חכם עובדיה'.
אם ה'מרן' חשוב לך וזה מה שעושה לך את זה - יהי לך אשר לך.
אמת בדבריך
רק נהגו לכנות את הרב עובדיה בתואר מרן
הזקן שבחבורה, ר' @יצחק משען, אולי תסביר להם?
 
הזקן שבחבורה, ר' @יצחק משען, אולי תסביר להם?
זו הפעם הראשונה ומסתמא גם האחרונה שאני נכנס לשרשור הזה, גם קימחא טחינא וגם דעתי ידועה על הסקרים, כך שאין לי ענין לנסות אפי' לראות על מה הדיון שאני נדרש להביע בו דעתי.
 
זו הפעם הראשונה ומסתמא גם האחרונה שאני נכנס לשרשור הזה, גם קימחא טחינא וגם דעתי ידועה על הסקרים, כך שאין לי ענין לנסות אפי' לראות על מה הדיון שאני נדרש להביע בו דעתי.
יש כאן נושא צדדי שלא קשור בכלל לתכלת.
יש כאן הודעה שממנה השתמע שלכנות את גאון עוזנו 'חכם עובדיה' זה פחות מאשר להיצמד כל היום לתואר 'מרן'.
ועל זה כתבתי, שכנראה כותב ההודעה צעיר לימים, וכו', כפי שתוכל לראות בעצמך בקלות.
דעתך?
 
כל מי שלמד את הסוגיא כמו שצריך מרישא לגמירא יוצא שלפי מה שאנחנו רואים היום זה בדיוק זה,
ומה שטוענים שגדו"י לא לבשו אין זה טענה משום שאז זה עדיין לא התברר ולא היה אז את המידע שאנחנו יודעים היום שהתגלה ב15-20 שנים האחרונות.
אז למה גדו"י היום לא לובשים?
 
שאלה:
למה מי שמאמין בתכלת לא שם 16 פתילים, ארבע לבן וארבע תכלת כפולים, כמו שמבואר בב"י סי' י"א (ס"ק יב(ב))?
ואפילו להרמב"ם לא יוצאים יד"ח במה שעושים היום שהרי מבואר בדברים שלוקח אחד מהשמונה (הכפולים) וצובעו בתכלת ויוצא שרק חצי פתיל מהארבעה הוא תכלת.

יוצא שלא עושים כמו הכרעת הב"י (וגם, זה יהיה בעיה של בל תוסיף אם זה אינו תכלת), ואפי' כמו הרמב"ם לא עושים.
 
ואפילו להרמב"ם לא יוצאים יד"ח במה שעושים היום שהרי מבואר בדברים שלוקח אחד מהשמונה (הכפולים) וצובעו בתכלת ויוצא שרק חצי פתיל מהארבעה הוא תכלת.
יש לא מעטים שמטילים כהרמב"ם, חוט אחד מתוך השמונה, שזה בעצם חצי חוט.
תיכנס לחנות של תשמישי קדושה, ותראה שיש 3 סוגי תכלת: רמב"ם [חצי חוט] ראב"ד [חוט שלם] ותוספות [שנים מתוך ארבע]
 
שאלה:
למה מי שמאמין בתכלת לא שם 16 פתילים, ארבע לבן וארבע תכלת כפולים, כמו שמבואר בב"י סי' י"א (ס"ק יב(ב))?
ואפילו להרמב"ם לא יוצאים יד"ח במה שעושים היום שהרי מבואר בדברים שלוקח אחד מהשמונה (הכפולים) וצובעו בתכלת ויוצא שרק חצי פתיל מהארבעה הוא תכלת.

יוצא שלא עושים כמו הכרעת הב"י (וגם, זה יהיה בעיה של בל תוסיף אם זה אינו תכלת), ואפי' כמו הרמב"ם לא עושים.
אין כזה בית יוסף
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון