ב"ה, אנו זוכים בדורנו להתעוררות גדולה לענייני צניעות בקרב הציבור, ורבים מבקשים לברר את דרכי ההלכה והמסורת בנושאים אלו.
מתוך רצון להעמיק בבירור ההלכה ולהאיר את הדברים על פי מקורותיהם האמיתיים, ולנוכח דיונים שונים שהתפתחו בפורומים תורניים ומעבר לכך, אני מגיש בזה בס"ד דברי בירור והרחבה בנושא כיסוי הראש.
הדברים שלהלן נכתבו מתוך עיון מעמיק בסוגיות הש"ס, בראשונים ובאחרונים, ובמטרה להציג את ההלכה הצרופה על בוריה, מתוך היקף נרחב של הסוגיות, דבר דבור על אופניו.
חשוב לציין כי הקובץ הנוכחי מסודר כתגובה מפורטת לטיעונים שהועלו בדיון קודם, ולשם בהירות הדברים, שולבו בו ציטוטים מדברי הנידון בטקסט מודגש, ואילו תגובותיי מופיעות בטקסט רגיל. מי שמעוניין לעיין בטענות שהיו מתחילת הדיון, מוזמן לעיין כאן.
אין כאן כל כוונה להתנגחות אישית, אלא לחקור לעומק נושא מורכב לאמיתו, ולנסות להגיע למסקנא המבוססת על מקורות בצורה עיונית ומקיפה, ולהעמיד דברים על דיוקם.
מתוך רצון להעמיק בבירור ההלכה ולהאיר את הדברים על פי מקורותיהם האמיתיים, ולנוכח דיונים שונים שהתפתחו בפורומים תורניים ומעבר לכך, אני מגיש בזה בס"ד דברי בירור והרחבה בנושא כיסוי הראש.
הדברים שלהלן נכתבו מתוך עיון מעמיק בסוגיות הש"ס, בראשונים ובאחרונים, ובמטרה להציג את ההלכה הצרופה על בוריה, מתוך היקף נרחב של הסוגיות, דבר דבור על אופניו.
חשוב לציין כי הקובץ הנוכחי מסודר כתגובה מפורטת לטיעונים שהועלו בדיון קודם, ולשם בהירות הדברים, שולבו בו ציטוטים מדברי הנידון בטקסט מודגש, ואילו תגובותיי מופיעות בטקסט רגיל. מי שמעוניין לעיין בטענות שהיו מתחילת הדיון, מוזמן לעיין כאן.
אין כאן כל כוונה להתנגחות אישית, אלא לחקור לעומק נושא מורכב לאמיתו, ולנסות להגיע למסקנא המבוססת על מקורות בצורה עיונית ומקיפה, ולהעמיד דברים על דיוקם.