א. כנראה שכחת את הקטע שכתב "חכם", שהאריך להסביר באריכות שאין כזה כלל אוטומטי "ספק דרבנן לקולא", ואצטט קצת: "כל מי שלמד קצת בספרי הפוסקים - ובפרט בספרי מרן היבי"א, יודע שבמחלוקת אחרונים מכריעים בראיות וסברות, ואף שכמובן באיסור דרבנן אם יש ספק בסברא יש לנטות להקל, מ"מ אין זה כלל. וכן מה שיש טועים שמרן זצ"ל רק מחשב רשימות של שו"תים, ומכריע על פי מספר, כמובן שזה הבל".
אבל נתעלם מזה, ונמשיך: אם יש פוסקים האוסרים מדאורייתא, הרי אין זה ספק דרבנן לקולא, אלא ספק דאורייתא, והיה לו לאסור לאלמנה וגרושה, שהרי גם בהם שייך איסור "בחוקותיהם". ואם אנחנו מתעלמים מהפוסקים שאוסרים מדאורייתא, מדוע לא נאמר ספק דרבנן לקולא גם בנשואות, שהרי לדעת המתירים אין איסור דאורייתא כלל?
על כרחך תצטרך להודות שכוונת הגר"ע היא "שרשו בדאורייתא" (ואצל אלמנה וגרושה אין שרשו בדאורייתא) וכוונתו לעצם כיסוי הראש, משום "ופרע", ולא משום בחוקותיהם או פריעת ראש, שאינו סובר כך כלל.
(גם לא מובן מדוע עירבת פריצות עם בחוקותיהם, שאין שום קשר בין זה לזה. כי אם אנחנו סוברים שפאה היא לבוש מיוחד לגויים, ומראה השיער הוא פריצות, יש בה איסור "בחוקותיהם" גם לאלמנות וגרושות וגם לרווקות).
ב. לא היתה מילה אחת שהשיבו ולא דחיתי. ובלאו הכי, דבר זה התחדש לי כעת, ואיך "חכם" הספיק להשיב? אלא מסתבר שלא קראת היטב, ואחזור עבורך שוב: לאחר העיון היטב בדבריו של הגר"ע יוסף, ראיתי שלא כתב איסור "בחוקותיהם" כמו שמנה שאר טעמים לאסור, ואדרבה בתשובתו הראשונה דחה זאת מכל וכל. אלא כאשר דחה את הספר "מקרי דרדקי" שרצה לאסור מדאורייתא, כתב שלשיטתו, היה עדיף לו לאסור משום בחוקותיהם.