למיטב ידיעתי מאז הקמתו ועד עתה ראש בד"ץ בית יוסף הוא הגאון רבי משה יוסף שליט"א ולא השתנה דבר, וצ"עלא קשיא. כאן קודם שהבד'ץ בית יוסף עבר לידיים של מי שעבר, וכאן אחרי.
והמבין יבין.
למיטב ידיעתי מאז הקמתו ועד עתה ראש בד"ץ בית יוסף הוא הגאון רבי משה יוסף שליט"א ולא השתנה דבר, וצ"עלא קשיא. כאן קודם שהבד'ץ בית יוסף עבר לידיים של מי שעבר, וכאן אחרי.
והמבין יבין.
כבר הגאון הגדול חכם יעקב יוסף ע"ה אמר שזה חמץ גמור, ומסתירים מאביו הרבה דברים. ולפני שנפטר חכם יעקב פגש את אביו וסיפר לו על עוגיות החמץ של פפושדו וגטניו.ומה קורה השנה האם יש חדש בנושא?
מי מתלמידיו הנאמנים והקרובים של מרן הראש"ל שליט"א שיודע נא לדווח לנו.
בעיקר בשביל העם שבשדות ששואלים ויש בזה מיליון שמועות מה דעתו של כל חכם בנושא ועוד בחיי מרן זיע"א אמרו כמה שיטות בדבריו!
(נראה לי שכל אחד חושש לעורו פן יבולע לו מהמתנגדים לזה בכלל ולמרן זי"ע ויבלחט"א בפרט...................)
אין צורך לומר כך. פשוט פוק חזי. גם את"ל שהסתירו, אתה מוזמן לבדוק בעצמך. זה לא קוקה קולה ואין שום סודות וכל מי שרוצה לדעת איך הדברים עובדים או מה קורה במפעל יכול לבוא ולראות!ומסתירים מאביו הרבה דברים
גם אל תאכל מצות בפסח, שמא החמיצו והוי ספק כרת ולחומרא...חבל שבנושא זה שהוא ספק כרת, אנשים לא מחמירים ואוכלים את עוגיות אלו, שהרי קיימא לן ספק איסור תורה להחמיר.
צריך לדעת שהנושא כאן, הוא נושא 'מדעי', איך להגדיר את החמץ, מהו חימוץ, מה עושה החומר הנקרא 'קרבונט' הידוע שהוא החומר ה'מתפיח'.אם רבותינו סמכו את ידיהם על כך וישנם משגיחים וכו' וכל הנצרך ע"פ ההלכה, שוב אין זה ספק אלא וודאי, ותורה לא ניתנה למלאכי השרת
אין דנים אפשר מאי אפשר, אא"כ דעת כת"ר כדעת הרב נקי שאכילת פפושדו היא בגדר מצוה...גם אל תאכל מצות בפסח, שמא החמיצו והוי ספק כרת ולחומרא...
חבל שאתה מאלץ אותי לספר את האמת מה שקרה בפגישה של רבינו עובדיה עם בנו [וזה לא היה לפני פטירתו, כי אז הם דנו רק על ההסיבה]כבר הגאון הגדול חכם יעקב יוסף ע"ה אמר שזה חמץ גמור, ומסתירים מאביו הרבה דברים. ולפני שנפטר חכם יעקב פגש את אביו וסיפר לו על עוגיות החמץ של פפושדו וגטניו.
חבל שבנושא זה שהוא ספק כרת, אנשים לא מחמירים ואוכלים את עוגיות אלו, שהרי קיימא לן ספק איסור תורה להחמיר.
ובפרט שרוב השיטות אסרו את עוגיות אלו
עיין בספר מצה עשירה של הגאון הרב עידו אלבה
מצ"בוכמו שהאריך הרב נקי במהדורה האחרונה של "חג הפסח בהלכה ובאגדה".
צדיק, מה שאתה כותב אינו נכון. שמעתי זאת ישירות מכבוד הגאון הרב יעקב יוסף ע"ה. אמר לאביו את מה שקורה שם בפפושדו, וענה לו אביו : אבל יש לנו שם משגיח, הרב מאיה? אמר לו הרב יעקב, אני הייתי שם וראיתי (שזה חמץ, שיש שם יין נסך, שהרי גויים עובדים שם ועוד), וסיים חכם יעקב ואמר: שתק אבא אחרי מה שאמרתי לו. עיין גם כאן https://www.inn.co.il/news/236089חבל שאתה מאלץ אותי לספר את האמת מה שקרה בפגישה של רבינו עובדיה עם בנו [וזה לא היה לפני פטירתו, כי אז הם דנו רק על ההסיבה]
אני מציע לך לשתוק כי אני זוכר בבירור את מה שאירע, רבינו ישב מוטה על הספה וכשבנו אמר לו שיש בעוגיות האלה חמץ רבינו קם מהספה בכעס ואמר לו שיצא מיד מהבית ולא רצה לשמוע אותו יותר בענין הזה!
ואני אישית הייתי בביתו של רבינו בניחום אבלים על חכם יעקב ושמעתי מה ששמעתי דברים כהווייתם, אלא שאחרי מות קדושים אמור.
עיין גם כאן https://www.kikar.co.il/הרב-יעקב-יוסף-בהתבטאות-מסעירה.htmlצדיק, מה שאתה כותב אינו נכון. שמעתי זאת ישירות מכבוד הגאון הרב יעקב יוסף ע"ה. אמר לאביו את מה שקורה שם בפפושדו, וענה לו אביו : אבל יש לנו שם משגיח, הרב מאיה? אמר לו הרב יעקב, אני הייתי שם וראיתי (שזה חמץ, שיש שם יין נסך, שהרי גויים עובדים שם ועוד), וסיים חכם יעקב ואמר: שתק אבא אחרי מה שאמרתי לו. עיין גם כאן https://www.inn.co.il/news/236089
הוא שאמרתי מיליון שמועות. אני כמובן לא אוכל אך נראה גם להורות לשואלים שהכי בטוח לא לסמוך ולא לאכול בחינת מהיות טוב אל תקרי רע במיוחד שבוע בלבדוהרב @אושרי רביב שליט"א בתגובות שם הביא עדות שחכם יעקב יוסף זצ"ל אמר לאביו מו"ר הגר"ע זצ"ל שהעוגיות הנ"ל חמץ גמור ואביו זצ"ל הודה לו, עיי"ש.
מאי האי?לא קשיא. כאן קודם שהבד'ץ בית יוסף עבר לידיים של מי שעבר, וכאן אחרי.
אז גם תוציא ציציות ותעשה חופה תחת כיפת השמים...נראה גם להורות לשואלים שהכי בטוח לא לסמוך ולא לאכול בחינת מהיות טוב אל תקרי רע
אפשר קודם הפסחחוץ מזה, שעתיד אדם ליתן דין לפני המקום על כל מה שראו עיניו ולא רצה לאכול ממנו אף על פי שהיה מותר לו והיה יכול.
עיין בפתחי תשובה יורה דעה סימן ק"ב ס"ק ו', ודו"ק...אפשר קודם הפסח
אתה שם לב איזה דברים חמורים אתה כותב?! רבינו עובדיה שמע וידע שיש את כל ההמצאות האלה בעוגיות ובכל זאת המשיך להודיע ברבים שהם מותרות לכתחילה? הקישורים שהבאת חסומים לי, וגם אם הם היו פתוחים זה לא יכול להכחיש את המציאות שחכם יעקב לא צדק בדבריו, וכל מה שאמר נגד העוגיות של פפושדו אין דבריו נכונים כלל במחילת כבודו.צדיק, מה שאתה כותב אינו נכון. שמעתי זאת ישירות מכבוד הגאון הרב יעקב יוסף ע"ה. אמר לאביו את מה שקורה שם בפפושדו, וענה לו אביו : אבל יש לנו שם משגיח, הרב מאיה? אמר לו הרב יעקב, אני הייתי שם וראיתי (שזה חמץ, שיש שם יין נסך, שהרי גויים עובדים שם ועוד), וסיים חכם יעקב ואמר: שתק אבא אחרי מה שאמרתי לו. עיין גם כאן https://www.inn.co.il/news/236089
כך אמר בנו של הרב יעקב, הרב עובדיה. כפי שציינתי שם. מוזמנים החברים היקרים להתקשר ולשאול את פיו.לדבריו יש מצוה לאכול פפושדו, ומ"מ הרב נקי שליט"א התייחס שם לטיעונים צדדיים, ולא לעיקר הטיעונים שטענו כבוד הרבנים הראש"ל הגר"מ אליהו זצ"ל וחכם יעקב יוסף זצ"ל והראש"ל הגר"א בקשי דורון זצ"ל בענין חומרי ההתפחה. ובזמנו ראיתי מאמר גדול של הראש"ל הגרש"מ עמאר שליט"א בענין זה להוכיח שאינו תופח, עיין עליו.
והרב @אושרי רביב שליט"א בתגובות שם הביא עדות שחכם יעקב יוסף זצ"ל אמר לאביו מו"ר הגר"ע זצ"ל שהעוגיות הנ"ל חמץ גמור ואביו זצ"ל הודה לו, עיי"ש.
לא פקפקתי לרגע בעדות כת"רכך אמר בנו של הרב יעקב, הרב עובדיה. כפי שציינתי שם. מוזמנים החברים היקרים להתקשר ולשאול את פיו.
כלל גדול יש שאין לאדם להכניס עצמו לספק בפרט בימי הפסח בו כל יהודי נזהר מכל חשש חמץ.אז גם תוציא ציציות ותעשה חופה תחת כיפת השמים...
מה זה 'מהיות טוב'? זה מוציא לעז על רבותינו המתירים.
חוץ מזה, שעתיד אדם ליתן דין לפני המקום על כל מה שראו עיניו ולא רצה לאכול ממנו אף על פי שהיה מותר לו והיה יכול.
וגם, הדיון הוא על עצם העיקרון והיתר הדבר. הכי קל להגיד לא לאכול כשרות כזו או אחרת, ולא לפתוח בקבוקים בשבת ולא לאכול היתר מכירה ולא לעשות כך וכך, אבל צריך לדעת מה הדין ואיפה יש מקום להקל או שהדבר מותר.