• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 19 22.6%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 47 56.0%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 7 8.3%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 11 13.1%

  • סה"כ בוחרים
    84
מדברים על יסוד היסודות של התורה ואתה מכניס ראש קטן כל פעם לסוגיית האק"ק,
מנסים להסביר לך שדעתם של גדו"י רחבה קצת יותר משלנו.
לילה טוב, פרשתי למנוחה.
אצלך זה יסוד היסודות.
אצלי רצון הבורא הוא יסוד היסודות.
תלין בטוב
 
לא ברור למה, אבל יותר מדאי אנשים מבלבלים בין רוז'ין לראדזין.
גם באותו קטע שהושתל בילקו"י למרן שליט"א נדפס לפני כן בטעות 'רוז'ין' 2 פעמים,
וזה עצמו חיזק אצלי את ההבנה שכל הנושא של התכלת הושתל שם בידיים [אכ]זר[י]ות.
הראש"ל לא היה נופל בזה, לבלבל בין 'רוז'ין' ל'ראדזין'.
גם בתשובה בשות הרשל כתוב רוזי'ן כך שזה רק ראיה שהרב יצחק כתב זאת
 
וכבר השיב על דבריו בטוטו"ד בקונטרס תכלתא דפזלון...
דוקא יש לו שם ראיות טובות, וכן העלה בספר תועפות ראם על היראים, ובספר שבע חכמות שקדמו לו, והגר"מ שטרנבוך הסכים עמו.
ומי אתה שתתלוצץ בדברי דמגוגיה אחר שהסכימו עמו גדו"י.
 
גם שם ישנה אמירה כללית ביותר, ומביא כן בשם החזו"א ז''ל, וא"כ אינו ענין לאק"ק, שלא נתפרסם בזמן חזו"א.
הרב הפשוט מסתבר שגם בבחירות אינך מצביע אם לא טוב לך
כי הרי למדת את הסוגיא היטב והחלטת לא כגדו"י
הבן והקשב גדו''י יש להם את השכל הישר והטוב ביותר ומי שהולך כמוהם לא מפסיד
 
הרב הפשוט מסתבר שגם בבחירות אינך מצביע אם לא טוב לך
כי הרי למדת את הסוגיא היטב והחלטת לא כגדו"י
הבן והקשב גדו''י יש להם את השכל הישר והטוב ביותר ומי שהולך כמוהם לא מפסיד
מעניין מהו משקלו של "מסתברא" אחד של הגאון @ר' דוד ...
 
הקב"ה שאומר לך ונתתם על ציצית הכנף פתיל תכלת. [רק לאחר שאתה יודע בבירור שאין כזה צד אתה לא צריך להטיל תכלת, ואף אסור לך ואתה מחויב להתנגד].
הפירוש הזה דחה אותו הגר"ח מבריסק מכל וכל שאין חיוב לקיים מצוה בספק רק שאם תעשה את המצווה תקיים אותה עכשיו בוודאות כמו ספק בירך ברכת המזון משא"כ הכא דלעולם אפי' ישים תכלת ישאר הדבר בגדר ספק. ודפח"ח
 
אגב אני חושב שלא צריך הסברים יותר מדיי למה לא ללבוש היום תכלת.
מצוה של התכלת כיון שאין ביד שום אדם להגיע בנושא התכלת לאמת ברורה שאין לה שום צל של ספק הרי היא כמו כל הספיקות שאמרו חז"ל עד שיבוא אליהו, ורק באליהו שכתוב בו "תורת אמת היתה בפיהו" רק הוא יכול לומר מה התכלת האמיתית שמסורה לו ממשה רבינו, וזה דעת רוב מניין ובניין גדולי ישראל, ורק מעטים מחכמי הדור שלנו לובשים תכלת עושים את זה בתורת חומרא שמחמירים על עצמם. וזהו.
 
הפירוש הזה דחה אותו הגר"ח מבריסק מכל וכל שאין חיוב לקיים מצוה בספק רק שאם תעשה את המצווה תקיים אותה עכשיו בוודאות כמו ספק בירך ברכת המזון משא"כ הכא דלעולם אפי' ישים תכלת ישאר הדבר בגדר ספק. ודפח"ח
אינו ממנו, אלא מיוחס לאביו הבית הלוי.
היסוד הזה אינו פשוט ומוסכם כל כך.
 
חזור
חלק עליון