תלמידו של מרן!
Active member
מה שהיה בזמן הרמב"ן - לא היה מצוי אלא שנשתייר מעט שבמעט, כ"כ בתשובה וישב הים, והוא מוכרח, דהא במדרש מבואר שנגנז התכלת, אבל האידנא אינו זמן תכלת כמש"כ האר"י.אוקיי, והשיבו על זה מדברי הרמב"ן שכותב בפירוש שהיתה תכלת בזמנו.
אז אתה בעצמך אומר שהגרח"ק לא רצה בכלל להידרש לזה, מטעמיו שלו [והאמת שזה בגלל החזו"א].
ומי שהטעמים שהביאו את הגרח"ק לא להיכנס לזה אינם משכנעים אותו - מה יעזור לו שהגרח"ק [או כל רב אחר] לא רצה ללמוד את הנושא?
תורתנו - אמת כתיב בה, ואין מחניפים בה לשום אדם.
רק, כמו שאומר מרן הראש"ל שליט"א - שיהיה בדרך ארץ וכדרכה של תורה.
נכון שבתורתינו מותר לחלוק ואין להחניף לשום אדם, אבל שיבא יחיד ויחלוק על רוב מנין ובנין גדו"י, זאת לא שמענו. וכמו שאמר הראש"ל גופא להתחקות אחר הנהגותיהם.
נערך לאחרונה: