ממרן עד מרן
Well-known member
עיין לעיל בתגובתי ותראה שלא כולם מצדיעים [כלשונך]שרק יצדיעו לכל מה שתכתוב העיקר שלבסוף יצא שזה אסור
אגב- אין כאן עניין של הצדעה לכאן או לכאן, אלא סה"כ דיון ענייני והילכתי
עיין לעיל בתגובתי ותראה שלא כולם מצדיעים [כלשונך]שרק יצדיעו לכל מה שתכתוב העיקר שלבסוף יצא שזה אסור
ניכר הדבר שאינך מכיר סגנון משפחות שנוהגים לכסות ראשם בפא"נ.ולכן כאן שזה מגיע מהבחור, ועוד הוא רוצה "דוקא" בבית הוריו, להראות העמים והשרים את יפיה, זה קצת מראה משהו לא טוב (בלשון המעטה).
נו ו? מאי נפק"ממי אמר שיש המשך?
מה שיצא לי מהסיפור שפסקו של מרן בעניין השידוך לא נבע רק מזה שברור שלאחמ"כ תשתכנע להחליף למטפחת
מה לא ברור?נו ו? מאי נפק"מ
מה אתה רוצהמה לא ברור?
כנ"ל.מה אתה רוצה
האם כל אחד שאינו פוסק כפי רבותיך הוא כבר אינו מצויין?מצויין הוא לא.
אבל ודאי שעדיף על אחרים.
דנו בדעת רבותי. וע"ז עניתי.האם כל אחד שאינו פוסק כפי רבותיך הוא כבר אינו מצויין?
ושלחני לרבי אליהא אבא שאול זצ'ל ואמר לי דעת אביו שודאי שמטפחת עדיף,
אך בתנאי שלא תגלה שערות כלל!
אשרי הנשים שמקפידות לא לגעת בפאה, וחובשות מטפחת הרמטי.
ומאידך יש שמקילות לגלות 4 אצבעות, דהיינו שחצי ראש כמעט מגולה
אין סיכות במטפחת ובקלות מחליק. אז מה זה יותר טוב מפאה צנועה?
חבל שאינך מסתכל [ומתבונן ולא רק מסתכל כדי לצאת יד"ח] בשאר התגובות, וכמו למשל מה שהגבתי למעלה, שהבאתי את "הביסוס" של ההיתרשאין לחידוש זה בסיס, וכנ"ל.
חבל שאתה לא ממתין בסבלנות. אני באמצע לערוך תגובה לדברי כבודו.חבל שאינך מסתכל [ומתבונן ולא רק מסתכל כדי לצאת יד"ח] בשאר התגובות, וכמו למשל מה שהגבתי למעלה, שהבאתי את "הביסוס" של ההיתר
ואדרבה אם יש לך מה להשיב ענייני על מה שנאמר לעיל, עשה זאת.
בשמחהחבל שאתה לא ממתין בסבלנות. אני באמצע לערוך תגובה לדברי כבודו.
כוונתו לומר שהגרב"צ אחז שפא"נ מותרת רק שמטפחת עדיפה כיוון שהיא יותר צנועה.במחילה, אבל זה שני דברים שלא קשורים, צריך ללבוש מטפחת, וצריך גם לכסות עמה את כל שערותיה.
כיון שזה סוגייא ארוכה ומורכבת א"א בפורום [חשוב ככל שיהיה] לענות ולהגיב על הכל
אך כיון שהעלת נקודה חשובה, אשתדל לתמצת כמה שאפשר [בתקווה שיהיה מובן מחמת הקוצר והתמצות].
לטענה שכל מה שהתירו פאה הוא רק באופן ששמה ע"ג עוד כיסוי- אמת ויציב, אבל כל זה שייך לזמן הגמ' ולא להאידנא, ואבאר הדברים
בזמן הגמ'- גם אשה שכיסתה ראשה במטפחת היה אסור לצאת לרה"ר בלא עוד כיסוי ע"ג הכיסוי הראשון מדין "דת יהודית".
וממילא- הכיסוי הראשון הוא דאו' מדין כיסוי ראש, והשני הוא מדין דת יהודית.
עתה נעבור לפאה- אם בגמ' ובראשונים כתוב להדיא דמותר לצאת עם פאה שמכוסה עם סבכה, ממילא כתוב כאן, שפאה שווה למטפחת, כי גם במטפחת הצריכו סבכה ע"ג, הה"נ בפאה, הצריכו סבכה ע"ג, מדין דת יהודית
כי אם נאמר- שפאה לאו שמיה כיסוי, א"כ איך שרי לצאת עם סבכה, הרי כאילו לא כסתה ראשה כלל, ואיך סגי בסבכה?, הרי אף אשה שכסתה עם מטפחת צריכה ע"ג עוד כיסוי?
דעל כרחך למדת- דפאה שמה כיסוי כמטפחת מדין דאו' של כיסוי ראש, אלא שמדין דת יהודית צריכה ע"ג עוד כיסוי.
וא"כ האידנא- דלא נוהגים בעוד כיסוי [וכפי שכבר נגעו בזה האחרונים] א"כ סגי בכיסוי אחד, הן מטפחת והן פאה, דהא הושוו המטפחת והפאה בגמ' ובראשונים.
לא ולא הן פני הדבריםכל דבריך בנויים על מה שאתה מבין שהפאה נכרית שימשה כ'כיסוי', אלא שזה היה רק כיסוי אחד, והיה צריך שניים ולכן שמו כיסוי מעל הפאה. ועפי"ז אתה לומד שאם היום מספיק כיסוי אחד, ממילא מספיק גם פאה.
אכן היא היתה לובשת פאה נכרית גם ברה"ר, אבל הרי גם עם השיער שלה עצמה היתה יוצאת לרה"ר... אבל מגולה? לא. בדיוק כך גם הפא"נ [שהרי היא שימשה תחליף לשיער המקורי למי שלא היה לה שיער מספיק, וכנ"ל]. פשוט מאד.ב. עתה נעבור לטענה שכל מה שהתירו בגמ' הוא רק "בחצר" ולא ברה"ר.
דמי שיעיין היטב בסוגייא שם יראה דכל הבעיה לרה"ר הוא מדין טלטול בשבת ברה"ר שמא תשלפינו, וממילא מהאיסור למדנו היתר- דכל החשש הוא צדדי של חילול שבת, ממילא שמענו דשמה כיסוי לעניין כיסוי ראש, אלא שבשבת יש בעיה צדדית של טילטול
וממילא- ביום חול שאין בעיה של טילטול שרי לצאת לרה"ר דינא דגמ', והאידנא- אף בשבת שרי כדכתבו האחרונים שאין חשש שמא תשלפינו
נכון, היא היתה מכסה אותו, כמו שעם מטפחת צריכה ע"ג כיסוי, אותו דבר, גם מטפחת על ראשה לא הייתה יוצאת כך לרה"ר בלא כיסוי נוסף ע"ג.אכן היא היתה לובשת פאה נכרית גם ברה"ר, אבל הרי גם עם השיער שלה עצמה היתה יוצאת לרה"ר... אבל מגולה? לא. בדיוק כך גם הפא"נ [שהרי היא שימשה תחליף לשיער המקורי למי שלא היה לה שיער מספיק, וכנ"ל]. פשוט מאד.
היכן אתה רואה שמספיק שבכה על גבי פאה נכרית?והראיה- שסגי בסכבה ע"ג
לא נכוןניכר הדבר שאינך מכיר סגנון משפחות שנוהגים לכסות ראשם בפא"נ.
ללבוש פאה זה קוד לבוש בדיוק כמו כובע וחליפה.
לשים מטפחת במשפחה שכולם עם פאות שווה ערך למי שיבא למשפחה אברכית עם תרבוש.
מכל הראשונים שדיברו ע"ז כתבו "תחת הסכבה"היכן אתה רואה שמספיק שבכה על גבי פאה נכרית?