• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

דגים עם חלב בדיעבד - מותר או אסור? סתירה בדברי הראש"ל

Adiakby

New member
עתה זה שמעתי את השיעור השבועי של הראש"ל האחרון פרשות מטות-מסעי, החל מדקה 27:00 לערך מדבר על אכילת חלב עם דגים שבושלו בדיעבד,
פלא שאומר בהקלטה לא לאכול, למרות שבילקוט יוסף איסור והיתר ג' עמ' שיד כותב במפורש שמותרים באכילה.
 
עתה זה שמעתי את השיעור השבועי של הראש"ל האחרון פרשות מטות-מסעי, החל מדקה 27:00 לערך מדבר על אכילת חלב עם דגים שבושלו בדיעבד,
פלא שאומר בהקלטה לא לאכול, למרות שבילקוט יוסף איסור והיתר ג' עמ' שיד כותב במפורש שמותרים באכילה.

אני חושב שהכוונה היא
מי שתמיד מחמיר בדבר ונוהג איסור לא יקל בדיעבד

אבל מי שלא נהג להחמיר
אז יכול להקל ולהתיר היות
וכתב בעלון אור יצחק שאף גדול המיקל יש לו עמ לסמוך זה החידא שטעות סופר במרן

כלומר אף שמורין לא להקל
מ''מ למיקל יש לו עמ לסמוך
בפרט שמרן ביחוד לא כתב לשון אסור אלא נכון להימנע
כתבתי לענ''ד ליישב שלא יסתרו דברי הרב יצחק
 
אני חושב שהכוונה היא
מי שתמיד מחמיר בדבר ונוהג איסור לא יקל בדיעבד

אבל מי שלא נהג להחמיר
אז יכול להקל ולהתיר היות
וכתב בעלון אור יצחק שאף גדול המיקל יש לו עמ לסמוך זה החידא שטעות סופר במרן

כלומר אף שמורין לא להקל
מ''מ למיקל יש לו עמ לסמוך
בפרט שמרן ביחוד לא כתב לשון אסור אלא נכון להימנע
כתבתי לענ''ד ליישב שלא יסתרו דברי הרב יצחק
ר''ל ששם בדיעבד זה תערובת
ולכן ביחו''ד התיר לכולם

אבל במקרה שזה אחד על השני (פיצה עם טונה) לא שייך להתיר לכולם ודעת הרב יצחק שליט'א מרן הראשל שלא נקרא דיעבד
ולכן רק למי שבד''כ מיקל יכול להקל ולמי שלא לא
 
עתה זה שמעתי את השיעור השבועי של הראש"ל האחרון פרשות מטות-מסעי, החל מדקה 27:00 לערך מדבר על אכילת חלב עם דגים שבושלו בדיעבד,
פלא שאומר בהקלטה לא לאכול, למרות שבילקוט יוסף איסור והיתר ג' עמ' שיד כותב במפורש שמותרים באכילה.
אולי הדיעבד זה תערובת שנפל בטעות לשם דגים
אך פיצה עם טונה לכאו' הדגים דומים לדבר שבא ליתן טעם שלא בטל
לכן לא נחשב לדיעבד הקלאסי
 
חזור
חלק עליון