• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

האם יתכן שרבינו עובדיה יטעה בהוראה חלילה?

כבר כתבתי כמה פעמים שאין לי ענין לדון איתך עליו מחמת הטעמים שכתבתי לעיל.
אדרבה אתה עוד לא הצגת איזו השגה עליו, כל מה שהצגת לעיל היה טעות.


הצג קובץ מצורף 3201
אשה שרואה את חברתה קונה בגד ללא שרוולים לא יודעת שהיא תלבש מתחת או מעל בגד, וזה גם מכשיל אותה וגורם לה לקנות גם בגד כזה וללבוש אותו ללא שרוולים...
אדם שרואה את חבירו נכנס לאכול פלאפל או שוארמה בתענית לא יודע שהוא חולה או קונה לאשתו החולה, וגם הריח מאוד מגרה אותו ומכשיל אותו באכילה בצום.
הצג קובץ מצורף 3202
עצם זה שחנות מוכרת בריש גלי בצום, וגם מוכרת בגדי שחץ זה נותן עידוד וגושפקא של היתר לאלו שכבר הורגלו באכילה בצום ובלבישת בגדי שחץ, ונמצא מכשילם ומונע אותם מלהרהר בעבירה או לחזור בהם מעוון זה.

משום מה לא ענית על הקושיות שהקשיתי לעיל על היתרי הרב עובדיה בענינים אלו.
לא "משום מה" לא עניתי, אלא כבר ביארתי, שאיני מתכנן לדון עמך עד שתוכיח שאכן למדת ועסקת בכמה סוגיות בהם חלק בשו"ת ברכת יהודה על מרן זיע"א.

אין לי ענין לפתוח כאן דיון על דבריו של הרב ברכה, כיון שכולם יודעים היכן זה יסתיים
בשו"ת ברכת יהודה כאלה עניינים מסתיימים ב"ומש"כ איש תם להשיב על דברינו. י"ל". כדרכו במקום שאין בפיו תשובה.
ובלא"ה איני יכול לדון עימו כי אני מצעירי הצאן, כיון שעוד לא הגעתי לגילו... (רק מעניין איך הוא יכול לחלוק על מרן הרי גם הוא כלפי מרן מצעירי הצאן...).
 
@איש תם , אתה רואה, רק התחלתי לכתוב מעט בעקבות ההערות שלך באותו ענין וכבר קיבלתי 'על הראש'

אי אפשר לדון כאן על שום פסק של הרב עובדיה.
אבל הבנת את הרעיון...
לכל ב' יהודים יש ג' דעות...
הטענה של @גואל היא שאתה מצטט בשם מרן זיע"א דברים שלא כתב ומקשה עליהם, בעוד שמרן זיע"א לא כתבם כלל.
כבר רציתי להעיר לו, אבל לא מצאתי עדיין את המקור, כי ביחו"ד שציין לא נזכר מזה כלל.
ואילו בחזו"ע תעניות עמ' לז כתב להקל בזה. אבל לא כמו שהצגת את הדברים, כי לא כתב להתיר להם לפתוח, אלא כ' שמי שכבר פותח יש ללמד עליו זכות, כיון שזה רק איסור דרבנן. ע"ש שהאריך בזה.

אני אישית שמח במו"מ כל שניכר שהוא מו"מ לש"ש, גם אם ה קושיות על מרן זיע"א, [גם לי יש קושיות על מרן זיע"א בהרבה סוגיות, לחלק מצאתי יישובים בדוחק, ולחלק לא מצאתי יישוב כלל], וכפי שהיה לי במו"מ עם הרב @פשוט בקישור דלעיל. שעל מה שהוכחתי הודה, וכן להיפך, ובשאר הדברים נתווכחנו בחריפות כדרכה של תורה.
 
אילו בחזו"ע תעניות עמ' לז כתב להקל בזה. אבל לא כמו שהצגת את הדברים, כי לא כתב להתיר להם לפתוח, אלא כ' שמי שכבר פותח יש ללמד עליו זכות, כיון שזה רק איסור דרבנן. ע"ש שהאריך בזה.
גם פאה נכרית לדעת מרן זצ"ל זה איסור דרבנן של דת יהודית.
אם יש ללמד זכות על מכירה בתעניות שעל אף שהוא איסור דרבנן כתב השו"ע ש'פורץ גדר ישכנו נחש' למי שאוכל בתעניות אלו - גם על פאה נכרית יש ללמד זכות.
וכן לגבי מכירה של בגדי שחץ כנ"ל.

אני אישית שמח במו"מ כל שניכר שהוא מו"מ לש"ש
הרבה מהחברים בפורם כמו גואל ועוד לא שמחים בזה, אלא הוא לצנינים בעיניהם.
 
אנו גאים לפסוק כמו מרן
כמה צדקו דבריך.
לענ"ד זה היסוד (בעומק הדברים) לכמה חכמים בעניהם שחולקים על מרן זיע"א ומייפים זאת בלשונות יפים, כמו כך היא מורשתו האמיתית ועוד ועוד פיטומי מילי בעלמא.
וכל דברי ידידנו הגר"ש ללוש שליט"א (בהודעה הראשונה בנושא זה), נאמרו באמת וצדק, כל מילה נכונה מריש ועד גמיר.

רק חבל שיש כאן כמה מהחכמים שחלקם הם ידידי הגדולים, שלפעמים נוטים ליפול ברשת זו של אותם "צבועים" למיניהם שטוענים שהם מתלמידיו האמיתיים של מרן זיעא, ואז פותחים פיהם בדברי הבל ורעות רוח, וחלק מהכותבים כאן נוטים להאמין להם שאכן הם תלמידים של מרן, ומפלפלים עמם. וד"ל. ואבקשה מהם לא להיות תמימים. וכמ"ש כבר הרב ללוש בזה"ל: אבל הזמן יותר יקר מלהשקיע על דברי הבל ורעות רוח שנכתבים בלא עיון כלל ורק במטרות מגמתיות. הטענות כאן הם של בורים ועמי ארצות ממש. שפ"י.
 
נערך לאחרונה:
כמה צדקו דבריך.
לענ"ד זה היסוד (בעומק הדברים) לכמה חכמים בעניהם שחולקים על מרן זיע"א ומייפים זאת בלשונות יפים, כמו כך היא מורשתו האמיתית ועוד ועוד פיטומי מילי בעלמא.
וכל דברי ידידנו הגר"ש ללוש שליט"א (בהודעה הראשונה בנושא זה), נאמרו באמת וצדק, כל מילה נכונה מריש ועד גמיר.

רק חבל שיש כאן כמה מהחכמים שחלקם הם ידידי הגדולים, שלפעמים נוטים ליפול ברשת זו של אותם "צבועים" למיניהם שטוענים שהם מתלמידיו האמיתיים של מרן זיעא, ואז פותחים פיהם בדברי הבל ורעות רוח, וחלק מהכותבים כאן נוטים להאמין להם שאכן הם תלמידים של מרן, ומפלפלים עמם. וד"ל. ואבקשה מהם לא להיות תמימים. וכמ"ש כבר הרב ללוש בזה"ל: אבל הזמן יותר יקר מלהשקיע על דברי הבל ורעות רוח שנכתבים בלא עיון כלל ורק במטרות מגמתיות. הטענות כאן הם של בורים ועמי ארצות ממש. שפ"י.
במחילתך, אבל יש כאן חלק מהכותבים של הנקראים על ידך צבועים, כהרב @פשוט שאני דן עמו הרבה מאוד, וניכר שמגמתו לש"ש, הוא מודה על האמת בכמה דברים שהשבתי לו.
ויותר ממה שרואים כאן בפורום אני רואה באישי איתו, כמה כבוד חכמים יקר לו, וכמה מחפש אחר האמת.
אז באמת נכון שיש כמה כאלה שמחפשים רק להקשות, ולכן כתבתי לכמה מהם שאיני דן איתם עד שיוכיחו שאין דבריהם רק פיטומי מילי לקנטר, אבל יש כאלה שניכר שדבריהם לש"ש, ויש בטענותיהם ממש.
 
במחילתך, אבל יש כאן חלק מהכותבים של הנקראים על ידך צבועים, כהרב @פשוט שאני דן עמו הרבה מאוד, וניכר שמגמתו לש"ש, הוא מודה על האמת בכמה דברים שהשבתי לו.
ויותר ממה שרואים כאן בפורום אני רואה באישי איתו, כמה כבוד חכמים יקר לו, וכמה מחפש אחר האמת.
אז באמת נכון שיש כמה כאלה שמחפשים רק להקשות, ולכן כתבתי לכמה מהם שאיני דן איתם עד שיוכיחו שאין דבריהם רק פיטומי מילי לקנטר, אבל יש כאלה שניכר שדבריהם לש"ש, ויש בטענותיהם ממש.
לא כתבתי בכוונה שמות, לא של הצבועים, ולא של ידידי הגדולים שפעמים טועים בהם.
רק כל אחד שמבין שהדברים נוגעים אליו, יקח זאת לתשומת לבו.
ואגב גם אלי שולחים בפרטי, ושם הם משתלחים יותר בזלזול. כאילו מרן שליט"א הוא כאחד העם. ה' ירחם באיזו צורה הם מתבטאים באישי, וכאן כותבים לעיני כל אנו מתמלידיו, זו היא מורשתו, וכהנה גיבובי מילים. והאמת אומר לך, שגם אם לא היו כותבים כלל לשונות של חוצפה ניכר להריח מלשונם לאיזה מחנה הם משתייכים. וכבר נודע שאחד הדברים שכואבים למרן שליט"א הוא למה הספרדים תמימים. אכן.
 
לא כתבתי בכוונה שמות, לא של הצבועים, ולא של ידידי הגדולים שפעמים טועים בהם.
רק כל אחד שמבין שהדברים נוגעים אליו, יקח זאת לתשומת לבו.
ואגב גם אלי שולחים בפרטי, ושם הם משתלחים יותר בזלזול. כאילו מרן שליט"א הוא כאחד העם. ה' ירחם באיזו צורה הם מתבטאים באישי, וכאן כותבים לעיני כל אנו מתמלידיו, זו היא מורשתו, וכהנה גיבובי מילים. והאמת אומר לך, שגם אם לא היו כותבים כלל לשונות של חוצפה ניכר להריח מלשונם לאיזה מחנה הם משתייכים. תמיד מרן שליט"א צועק למה הספרדים תמימים. אכן.
ומה אעשה שאני @איש תם?!
 
לא כתבתי בכוונה שמות, לא של הצבועים, ולא של ידידי הגדולים שפעמים טועים בהם.
רק כל אחד שמבין שהדברים נוגעים אליו, יקח זאת לתשומת לבו.
ואגב גם אלי שולחים בפרטי, ושם הם משתלחים יותר בזלזול. כאילו מרן שליט"א הוא כאחד העם. ה' ירחם באיזו צורה הם מתבטאים באישי, וכאן כותבים לעיני כל אנו מתמלידיו, זו היא מורשתו, וכהנה גיבובי מילים. והאמת אומר לך, שגם אם לא היו כותבים כלל לשונות של חוצפה ניכר להריח מלשונם לאיזה מחנה הם משתייכים. וכבר נודע שאחד הדברים שכואבים למרן שליט"א הוא למה הספרדים תמימים. אכן.
ואולי זה עוד ראיה שהאבמות היו ספרדים, כי יעקב היה "איש תם"...
 
ומה אעשה שאני @איש תם?!
איש תם זה מעלה. וכבודו יודע כמה אני מוקירו ומחבבו.
ואגב, מן הסתם ראיתם את פירושו של החוזה מלובלין (הובא בהגדה המפוארת ילקוט יוסף הנד"מ עמוד קסד - קסה) שאחד מחסידיו היה תמים בכל ליבו ונפשו, את כל מה שהיה לו היה מחלק לעניים, את מנעליו חלץ ונתן להם, את ארוחתו העניק לאחרים, פעם קרא לו רבו והוכיחו, הרי חז"ל קבעו "המבזבז אל יבזבז יותר מחומש" ענה ואמר - רבי הלא רבותינו אמרו שהטעם שמא יצטרך לבריות, אבל אני איני דואג דאגת המחר הריני מקיים מצות עשה של "תמים תהיה עם ה' אלוקיך", חייך הרבי ואמר התמימות היא מעלה גדולה, אבל בהגדש"פ אין התם זוכה למקום של כבוד, החכם הוא המשובח שם יותר, נבוך התלמיד ואמר רבי הרי יעקב אבינו השתבח בכך שהיה "איש תם", ענה הרבי, איש תם פירושו שהיה בעלים על התמימות, ידע מתי להשתמש בה ומתי לא, אבל הנך תם בחפצא וזה לא טוב. עכת"ד.
והבן.
 
נערך לאחרונה:
אולם רק אציין לדברי הרב עובדיה שו"ת יחוה דעת חלק ג סימן סז שכתב בסוף התשובה שאם יש לתלות שתוכל להשתמש בשמלה כזאת בהיתר, כגון שתלבש מתחתיה חולצה עם שרוולים וכדומה, אפשר להתיר למכור עי"ש. למרות שהכל יודעים שאשה שקונה בגד ללא שרוולים לא מתכונת ללכת מתחתיה או מעליה עם בגד אחר, ובפרט שרואים אותה שכך הולכת כעת, אז מה ההיתר? ועוד אני שואל אותך פרקטית. חנות שמוכרת בגד ללא שרוולים האם יכולה לעשות 'סלקציה', למכור לאשה אחת שנראה שתלבש מתחת בגד צנוע, ולאשה השניה שרואים שהיא הולכת בפריצות לא למכור? האם זה מעשי? אז כל ההיתר הזה הוא מכשול אחד גדול.
אותו הדבר ההיתר של הרב עובדיה לפתוח חנות בצום ולתלות שהאדם הוא חלש או שקונה לאשתו וכדומה - זהו היתר תמוה מאוד, שהרי פעמים רבות שרואים שהאדם שלפנינו הוא בריא, והוא גם אוכל במסעדה עצמה ולא לוקח לאף מקום, אז יתכן שיש אנשים שחולים וכדומה, אבל להתיר לפתוח חנות לכלל הציבור - בודאי הגמור שימכור גם לאנשים שאסור להם לאכול עפ"י הדין, ואין בזה ספק, אלא כל מי שפותח מסעדה ביום כזה בודאי שיכשל בהאכלת אנשים בצום, אז איך אפשר להתיר לפתוח?
דבר שהציק לי מאד שאף אחד לא ענה לדברים הללו, שכל המעיין במרן יראה כי @דעת תורה לא הבין במאומה את מרן, כי לא התיר למכור בצום או למכור חולצות ללא שרוולים, אלא התם דן בפתיחת החנויות בצום או הצבת חולצות כאלו למכירה, והוא כי יש לתלות לכף זכות שייתכן שיבוא אדם שפטור מהתענית, וכן בחנות בגדים חרדיה אשר תשתמש בזה כבגד עליון. ובמידה ובאים אינשי אשר עוברים על ההלכה אין עוון על הפותח את החנויות הללו כי אין זה תלוי בהם. וד״ל באמת ולא רוצה רק להקשות.
 
שכל המעיין במרן יראה כי @דעת תורה לא הבין במאומה את מרן, כי לא התיר למכור בצום או למכור חולצות ללא שרוולים, אלא התם דן בפתיחת החנויות בצום או הצבת חולצות כאלו למכירה
האמת שאיני מתכונן לדון עם @לביא במו"מ הלכתי, מחמת שראיתי את תגובותיו במקומות אחרים ואת הלך רוחו, רק שלא יאמרו מדשתיק אודוי אודי ליה, ומכיון שבחר לענות בצורה שאינה מכובדת, וגם שיקר בדעת מרן זיע"א וכתב חילוק שכמדומני גם הוא לא הבין מה כתב, רק אעתיק את דבריו של מרן בשו"ת יחו"ד חלק ג סימן סז
אם יש לתלות שתוכל להשתמש בשמלה כזאת בהיתר, כגון שתלבש מתחתיה חולצה עם שרוולים וכדומה, אפשר להתיר למכור ע"כ.
הרי שלביא כתב שמרן 'לא התיר למכור' אלא 'להציב החולצות למכירה', אולם מרן עצמו כותב אפשר להתיר למכור, וגם כל השאלה שם היתה שמוכר רוצה למכור בגדים כאלו ועל זה ענה לו, ובא לביא ועושה פלפולי סרק בדברים שאין בהם טע
אולם גם למטוניה אוסיף ואומר מה שטענתי קודם, שהמפרסמים את הפאות [שוב לדעתי הפאות אסורות, שלא יחשדוני שאני מתיר, אלא אני בא לומר שמי שאוסר לפרסם פאות צריך לאסור גם מכירת אוכל בצום ומכירת בגדים ללא שרוולים] מכונים למי שקונה לבית, ובמידה ובאים אינשי אשר עוברים על ההלכה אין עוון על המוכר להם כי אין זה תלוי בהם וד״ל באמת ולא רוצה רק להקשות.

ומה שכתב שיש 'לתלות לכף זכות שיתכן שיבוא אדם שפטור מהתענית' - מעולם לא שמענו שמתירים למכור דבר אסור או ביום אסור משום 'כף זכות'.

יש לי ספק ספיקא להתיר למכור את כל האיסורים דרבנן ודאוריתא, שמא יבוא קונה גוי שמותר לו, ושמא יבוא ישראל חולה שיש בו סכנה או שאין בו סכנה שמותר לו לאכול, ושמא במומר אין לפני עיור או מסייע, והנה התרנו למכור כל דבר אסור מדאוריתא או מדרבנן.

בואו נפסיק לסגור את העיניים, שכל אחד יעבור בחנות פלאפל הפתוחה בצום ויספור כמה אנשים שקונים מותר להם לאכול, וכמה אסור להם.
כמו כן כמה נשים שקונות בגד פרוץ לובשות אותו בהיתר, וכמה לובשות באיסור.
 
נערך לאחרונה:
האמת שאיני מתכונן לדון עם @לביא במו"מ הלכתי, מחמת שראיתי את תגובותיו במקומות אחרים ואת הלך רוחו, רק שלא יאמרו מדשתיק אודוי אודי ליה, ומכיון שבחר לענות בצורה שאינה מכובדת, וגם שיקר בדעת מרן זיע"א וכתב חילוק שכמדומני גם הוא לא הבין מה כתב, רק אעתיק את דבריו של מרן בשו"ת יחו"ד חלק ג סימן סז
אם יש לתלות שתוכל להשתמש בשמלה כזאת בהיתר, כגון שתלבש מתחתיה חולצה עם שרוולים וכדומה, אפשר להתיר למכור ע"כ.
הרי שלביא כתב שמרן 'לא התיר למכור' אלא 'להציב החולצות למכירה', אולם מרן עצמו כותב אפשר להתיר למכור, וגם כל השאלה שם היתה שמוכר רוצה למכור בגדים כאלו ועל זה ענה לו, ובא לביא ועושה פלפולי סרק בדברים שאין בהם טע
אולם גם למטוניה אוסיף ואומר מה שטענתי קודם, שהמפרסמים את הפאות [שוב לדעתי הפאות אסורות, שלא יחשדוני שאני מתיר, אלא אני בא לומר שמי שאוסר לפרסם פאות צריך לאסור גם מכירת אוכל בצום ומכירת בגדים ללא שרוולים] מכונים למי שקונה לבית, ובמידה ובאים אינשי אשר עוברים על ההלכה אין עוון על המוכר להם כי אין זה תלוי בהם וד״ל באמת ולא רוצה רק להקשות.

ומה שכתב שיש 'לתלות לכף זכות שיתכן שיבוא אדם שפטור מהתענית' - מעולם לא שמענו שמתירים למכור דבר אסור או ביום אסור משום 'כף זכות'.

יש לי ספק ספיקא להתיר למכור את כל האיסורים דרבנן ודאוריתא, שמא יבוא קונה גוי שמותר לו, ושמא יבוא ישראל חולה שיש בו סכנה או שאין בו סכנה שמותר לו לאכול, ושמא במומר אין לפני עיור או מסייע, והנה התרנו למכור כל דבר אסור מדאוריתא או מדרבנן.

בואו נפסיק לסגור את העיניים, שכל אחד יעבור בחנות פלאפל הפתוחה בצום ויספור כמה אנשים שקונים מותר להם לאכול, וכמה אסור להם.
כמו כן כמה נשים שקונות בגד פרוץ לובשות אותו בהיתר, וכמה לובשות באיסור.
כבודו מתכנן להציג רשימה של מקומות שבשו"ת ברכת יהודה חולק על מרן זיע"א, או שאתה בכלל לא מכיר וסתם כותב ססימאות?
 
כבודו מתכנן להציג רשימה של מקומות שבשו"ת ברכת יהודה חולק על מרן זיע"א, או שאתה בכלל לא מכיר וסתם כותב ססימאות?
כמה פעמים אני צריך לכתוב שאיני מתכונן לעשות זאת.
אא"כ אקבל הבטחה מפורשת ממנהלי הפורום ומהרב ללוש שלא יתערבו במו"מ בינינו, וגם שאר החברים שאין כונתם לשם שמים אלא לנגח שלא יתערבו במו"מ [אם צריך אפרט את שמותם] אז יש מקום לדון בזה.

בינתיים הצגתי כמה תשובות על 'הערותך' על דבריו, שלא הבנת נכון את מה שכתב ולא השבת כלום.
 
כמה פעמים אני צריך לכתוב שאיני מתכונן לעשות זאת.
אא"כ אקבל הבטחה מפורשת ממנהלי הפורום ומהרב ללוש שלא יתערבו במו"מ בינינו, וגם שאר החברים שאין כונתם לשם שמים אלא לנגח שלא יתערבו במו"מ [אם צריך אפרט את שמותם] אז יש מקום לדון בזה.

בינתיים הצגתי כמה תשובות על 'הערותך' על דבריו, שלא הבנת נכון את מה שכתב ולא השבת כלום.
כמה פעמים שאני צריך לכתוב שאיני מבקש בכלל להכנס למו"מ, אלא רק שתציג רשימה של מקומות, בכדי שנראה שאתה באמת למדת הרבה סוגיות שנחלקו בהם, ולא סתם מפריח ססימאות.
 
כמה פעמים שאני צריך לכתוב שאיני מבקש בכלל להכנס למו"מ, אלא רק שתציג רשימה של מקומות, בכדי שנראה שאתה באמת למדת הרבה סוגיות שנחלקו בהם, ולא סתם מפריח ססימאות.
אתה יכול לחשוב מה שאתה רוצה עלי, שאני מפריח סיסמאות, שלא למדתי כלום.
בינתיים מי שלא ענה זה אתה.
מי שעיוות את דברי הרב ברכה בשביל 'להקשות' עליו בחינם זה אתה.

הצגתי כאן כבדרך אגב כמה נידונים הלכתיים.
אתה מתבצר בעמדתך שאינך רוצה לדון איתי עד ש...
בהצלחה.
 
אתה יכול לחשוב מה שאתה רוצה עלי, שאני מפריח סיסמאות, שלא למדתי כלום.
בינתיים מי שלא ענה זה אתה.
מי שעיוות את דברי הרב ברכה בשביל 'להקשות' עליו בחינם זה אתה.

הצגתי כאן כבדרך אגב כמה נידונים הלכתיים.
אתה מתבצר בעמדתך שאינך רוצה לדון איתי עד ש...
בהצלחה.
אסביר את דברי, אני לא דן עם אדם שלא עומד מאחרי דבריו, ומציג אסמכתאות למה שכותב. אתה כתבת שברוב המקומות הרב ברכה צודק, אז בוא קודם נראה שבכלל למדת כמה מקומות שחולק. אם לא זה אומר שאתה משקר.
אני איני מתחייב להשיב על כל טענה נגד מרן זיע"א, גן מחמת שאיני בקי בכל דבריו ובכל הסוגיות, וגם מחמת שגם לי יש קושיות על מרן זיע"א. כך היא דרכה של תורה.
לכן איני מחוייב להשיב על הטענות שטענת על סוגיית לפני עוור, כי לא כתבתי שאין בהם השגות. אבל אם אתה רוצה שאכנס לענין לראות האם יש מה להשיב, אז התנאי שלי לדון עם אדם זה לדעת שהוא אדם שעומד מאחרי מילותיו, ולהוכיח שאתה כזה אתה צריך להציג רשימה של מקומות שבהם ראית שבשו"ת ברכת יהודה חולק על מרן זיע"א. ודי בזה.

כתבת לעיל שאינך רוצה לפתוח דיון בדבריו, אז מה פתאום אתה מצפה למענה?!
רק איתי ועם @לביא אינך רוצה לדון או עם נוספים?
יש מישהו בפורום שאתה כן מעוניין לדון עמו?!
 
כתבת לעיל שאינך רוצה לפתוח דיון בדבריו, אז מה פתאום אתה מצפה למענה?!
איני רוצה 'לפתוח' דיון עליו, אבל כשאחרים כמוך וכמו עוד 'משיגים' עליו בדברים שאינם נכונים - מדין חובת מחאה וביזוי ת"ח יש לי את הזכות והחובה לגלות את רצח האופי שעושים לו, ואת 'ההשגות המדומות' והשחרת הפנים שעושים לו בחינם.
לפחות תתנצל על השקרים שכתבת בשמו, ודי בזה.
כן איני מחוייב להשיב על הטענות שטענת על סוגיית לפני עוור, כי לא כתבתי שאין בהם השגות.
אתה שלחת אותי לעיין בקובץ שהעלה אהרן כהן שבו הוא 'משיג' על הרב ברכה שהתיר פרסום הפאות, ואף ציינתי לי את העמוד בקובץ, וכשפתחתי אותו כרצונך, וכתבתי להשיג על דבריו בהשואה לדברי הרב עובדיה שהתיר דברים דומים לזה - פתאום לא למדת את הסוגיא.
מה זה אומר? שכונתך לשם שמים? העיקר לומר הנה פלוני השיג על הרב ברכה, אבל לא למדת כלל את הענין. אז איך אתה מקבל ומתלהב מדבריו?
ועוד לאחר מכן אתה טוען שאני לא יודע כלום ומציג אסמכתאות וכו'.
קצת אמת וכבוד.
 
איני רוצה 'לפתוח' דיון עליו, אבל כשאחרים כמוך וכמו עוד 'משיגים' עליו בדברים שאינם נכונים - מדין חובת מחאה וביזוי ת"ח יש לי את הזכות והחובה לגלות את רצח האופי שעושים לו, ואת 'ההשגות המדומות' והשחרת הפנים שעושים לו בחינם.
לפחות תתנצל על השקרים שכתבת בשמו, ודי בזה.
איזה שקר כתבתי בשמו?! (על הדיון עם הרב בחבוט? אי"ז שקר, אלא טענה חזקה שבאו"ת היה לו זמן לדון עמו על נקודות רבות, ובכל הנקודות לא היה אפי' רבע טענה בה צודק הגר"א בחבוט, או שצריך להרחיב את הדיבור עליה יותר?!).
אתה שלחת אותי לעיין בקובץ שהעלה אהרן כהן שבו הוא 'משיג' על הרב ברכה שהתיר פרסום הפאות, ואף ציינתי לי את העמוד בקובץ, וכשפתחתי אותו כרצונך, וכתבתי להשיג על דבריו בהשואה לדברי הרב עובדיה שהתיר דברים דומים לזה - פתאום לא למדת את הסוגיא.
מה זה אומר? שכונתך לשם שמים? העיקר לומר הנה פלוני השיג על הרב ברכה, אבל לא למדת כלל את הענין. אז איך אתה מקבל ומתלהב מדבריו?
ועוד לאחר מכן אתה טוען שאני לא יודע כלום ומציג אסמכתאות וכו'.
בסה"כ כתבתי לך שלפני שאתה תוקף צעיין בכלל במה שכתבו, ואתה מודה שלא עיינת, אז צדקתי בהערתי לך.
לא טענתי שבספר הנ"ל צודק, אלא שלא שייך להעיר על מישהו בלי לראות מה טוען.

ואני עדיין מצפה לאיזו רשימונת של כמה מקומות שראית שחלק על מרן זיע"א.
אח"כ כבר נראה איך לדון בהם, אם אתה חושש מחלק מחברי הפורום, אפשר באישי.
 
חזור
חלק עליון