• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

"לשחרר את החטופים עכשיו - פיקוח נפש"?!

סליחה אתם מערבים שוב פעם דעות פוליטיות דעת התורה זה שעדיף פיקוח נפש עכשיו מספק בהמשך נ.ק.ו.ד.ה
אין פה שום פוליטיקה,לא דיברנו על מפלגות,דיברנו נטו על דעת תורה
וכאמור,המצב כאן הוא לא מול ספק בהמשך
חוזר על זה בפעם המיליון ושתיים- מרן בעצמו אמר ששחרור סינוואר הוביל אותנו לאסון הזה, זה בגדר פיקוח נפש עתידי ודאי.

וא"ת שאכן דעת התורה שעדיף פיקוח נפש עכשווי של מעטים מול פיקוח נפש עתידי של רבים(בשתיהם ודאי ) מה המקור לדברים?
 
יש מצב שישחררו אותו בחיים)
מה?
לא הבנתי,
אנחנו מדברים לולי עסקת חטופים, ובלי זה פשיטא שיהרגו את כולם כמו שאמר דובר החמאס לפני 15 דקות שהם הוציאו הודעה לכל השומרים של החטופים שברגע שכוחות צה"ל קרבים יש להרגם,
תמורת הריגת פי כמה מחר בוודאות.
חס וחלילה, עפר לפיך, אני סומך על הקב"ה,
 
וא"ת שאכן דעת התורה שעדיף פיקוח נפש עכשווי של מעטים מול פיקוח נפש עתידי של רבים(בשתיהם ודאי ) מה המקור לדברים?
שו"ת בנין ציון, כמה פעמים צריך לומר לך את זה,
שו"ת בנין ציון (סי' קלז) כתב שכל דבר שהוא סכנה עתידית כלומר שבמעשה שהוא עושה עכשיו אין סכנה עכשיו אלא רק סכנה עתידית, אין זה נחשב סכנה, ולכן הוא הכריע לדינא בנדון אשה שמסתכנת בכל פעם שיולדת, והרופאים אמרו לבעלה שלא ישמש עמה פן תתעבר ותסתכן, שאין להם לשמש במוך, כיון שזה לא סכנה עכשיו אלא רק סכנה עתידית.
 
חס וחלילה, עפר לפיך, אני סומך על הקב"ה,
מה קשור לסמוך על הקב"ה? אז בוא נסגור את הצבא,נסמוך על הקב"ה...
יש השתדלות סבירה,אתה לא יכול לשחרר רוצחים ומחבלים ולסמוך על הקב"ה(ואם כן חוזר לעניין לתת להם אטום ולסמוך על הקב"ה)
 
שו"ת בנין ציון, כמה פעמים צריך לומר לך את זה,
שו"ת בנין ציון (סי' קלז) כתב שכל דבר שהוא סכנה עתידית כלומר שבמעשה שהוא עושה עכשיו אין סכנה עכשיו אלא רק סכנה עתידית, אין זה נחשב סכנה, ולכן הוא הכריע לדינא בנדון אשה שמסתכנת בכל פעם שיולדת, והרופאים אמרו לבעלה שלא ישמש עמה פן תתעבר ותסתכן, שאין להם לשמש במוך, כיון שזה לא סכנה עכשיו אלא רק סכנה עתידית.
א. שו"ת בנין ציון אחר נשיקת כפות רגליו,לא מפיו אנו חיים.. אני אפילו לא מכיר את המחבר,הוא לא מפוסקי הספרדים המפורסמים וכו'
ב. ומה המקור שלו?
ג. ואין על הלכה זו אף חולק?
ד. כל עניין הסיגריות וכו'
ה. לפני כמה שבועות כל הרבנים שיצאו על בן גביר,זו רק סכנה עתידית.. ברגע שהוא עולה לא יקרה כלום, יקח זמן עד שהערבים יגיבו..
ו. אתה מדמה פה סכנה של אדם פרטי שבוחר בעצמו להכנס לסכנה, אנחנו דנים על דיון אחר לחלוטין,האם נסכן רבים בעתיד,בשביל הצלת מעטים עכשיו, בכלל אין דמיון
ז. אני עדיין מחכה ל"עשרות סוגיות" שמוכיחות שמצילים מעט עכשיו במחיר רבים (בודאי) בעתיד
 
נערך לאחרונה:
אתם יודעים מה לא מסתדר לי. יותר ויותר אני שם לב לבעיה

אם הדרך שלנו החרדים הספרדים היא כמו סאטמר,יש שלושת השבועות,אסור להתנגח באומות,פיקוח נפש דוחה הכל - אז אני מבין את כל הדעות שהובאו כאן
אבל אם כך,מה אנחנו עושים בארץ ישראל,מה אנחנו משתפים פעולה עם המדינה?כל המהות שלנו פה זה התגרות באומות,עצם קיומנו כאן,כל המהות שלנו כאן הוא פיקוח נפש אחד עצום,אנחנו חיים כאן בנס,יש מיליארד מוסלמים מסביב שרוצים לזרוק אותנו לים,זה לא לחיות בסתירה עצומה עם עצמנו?
 
א. שו"ת בנין ציון אחר נשיקת כפות רגליו,לא מפיו אנו חיים.. אני אפילו לא מכיר את המחבר,הוא לא מפוסקי הספרדים המפורסמים וכו'
אתה לא יודע מי זה???????????
בעל הערוך לנר!!!
ה. לפני כמה שבועות כל הרבנים שיצאו על בן גביר,זו רק סכנה עתידית.. ברגע שהוא עולה לא יקרה כלום, יקח זמן עד שהערבים יגיבו..
זה לא על חשבון אנשים חיים, מה הדימוי בכלל?
 
מה?
לא הבנתי,
אנחנו מדברים לולי עסקת חטופים, ובלי זה פשיטא שיהרגו את כולם כמו שאמר דובר החמאס לפני 15 דקות שהם הוציאו הודעה לכל השומרים של החטופים שברגע שכוחות צה"ל קרבים יש להרגם,

חס וחלילה, עפר לפיך, אני סומך על הקב"ה,
טוב שהגבת, בדיוק חיפשתי דוגמה לסתירה מובהקת לחבר כאן לידי.
ממה נפשך, אתה סומך על הקב"ה? אז למה אתה מפחד מהודעת חמאס? אתה מפחד מהודעת חמאס? אז למה אתה סומך על ה' בהמשך?

כמובן וכמובן שכ"ז לשיטתך בלבד. אני סובר שאני סומך על הקב"ה ואעפ"כ יש לנו חובה לעשות השתדלות מלאה.
 
לא זכיתי להכיר את הספר הזה שלו, אבל בהחלט מכיר את המחבר.ברור שמדובר בגדול ישראל,ועדיין,האם אין חולק על השיטה הזו?
אתה פשוט מעלה לי חיוך על הפנים,
ב"ה לעולם התורה, הערוך לנר הוא אחד ממפרשי הגמ' המאוד נפוצים,
 
זה לא על חשבון אנשים חיים, מה הדימוי בכלל?
לא הבנתי את כוונתך
ובכל מקרה למה זה משנה על חשבון מה זה? אם סכנה עתידית אין שמה סכנה,אז מה הבעיה בזה?(למעט התגרות באומות וכאמור זה נושא אחר)
לפי הסברא הזו,אדם שיודע ומודע לכך שהוא עובד בעבודה עם קרינה מטורפת ולאחר כמה שבועות מקבל את המחלה ל"ע , לא ידונו אותו בשמיים על זה שעבר על ונשמרתם מאוד לנפשותיכם?
זה ממש לא מסתבר,אולי לא הבנו את דברי הערוך לנר כמו שצריך.
 
אתה לא יודע מי זה???????????
בעל הערוך לנר!!!
גם אני לא ידעתי מי זה בניין ציון עד לרגע זה. ואוקי, אני מאווווד מכבד ומעריך ועפר לכפות רגליו ועדיין יש לנו כללי הפסיקה ולא הולכים אחר כל דעה יחידאה
 
אתה פשוט מעלה לי חיוך על הפנים,
ב"ה לעולם התורה, הערוך לנר הוא אחד ממפרשי הגמ' המאוד נפוצים,
אני מכיר את הערוך לנר,לא הכרתי שזה שו"ת שלו
ובכל אופן,אמרתי לכבודו, בויכוח צריך להתייחס לטענות עצמם,לא למי שטוען אותם..
 
גם אני לא ידעתי מי זה בניין ציון עד לרגע זה. ואוקי, אני מאווווד מכבד ומעריך ועפר לכפות רגליו ועדיין יש לנו כללי הפסיקה ולא הולכים אחר כל דעה יחידאה
אני מסכים עם כל מילה ומילה.
 
עוד הוכחה שמרן זצל ממש לא סבר כך: כידוע מרן היה מאוד נגד ההתנתקות. ומדוע? הרי זה רק פיקוח נפש עתידי,שמא חמאס ירו לאשקלון ואשדוד(מי האמין לאן הם יגיעו) לעומת הבטחה עכשווית לשלום - למה להיות נגד??
 
הרבנים שליט"א אני חושב שמיציתי את הדיון והשו"ת בנין ציון יישב את השאלה שנשאלה בראשית האשכול, היו שלום,
תודה על ההשקעה! היה תענוג

מישהו אחר שיכול ליישב את השאלה בפתיחת האשכול?
 
חזור
חלק עליון