• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

האם יתכן שרבינו עובדיה יטעה בהוראה חלילה?

תסלחו לי
אני לא בן ולא יכולה להבין ולקרוא את כל ההודעות הללו
אבל מהודעה אחת
האם הבנתי נכון שמרן התיר בשורה תחתונה אייפון כשר לצרכי עבודה???
היום כל הרבנים מתירים בקושי את נטפרי במחשב. כמובן שאני באמת שואלת מתוך בלבול.
 
ד''א מומלץ שהודעות לא מתאימות לרוח הפורום או מקררות ומחלישות ימחקו ע''י האתר. כמו כל המקומות.
כן גם אותי שנכנסתי לכאן. אני לא רגילה להגיב ולא חושבת שכ''כ מתאים אך זה חשוב לי ועמד על הלשון
 
וכבר התמרמר ע"ז הגאון רבי אליהו בחבוט שליט"א בירחון יתד המאיר גליון 149 סי' קסו ענף א, שאחר מו"מ ארוך שהיה ביניהם באור תורה בענין חדר יחוד, הדפיס בספרו ברכת יהודה את הדברים ככתבם וכלשונם, ואף שהיו עשרות נקודות בהם דנו, לא היה אפי' מקום אחד שחזר בו, ואפי' לא ראה צורך לבאר יותר את הדברים למה אין דברי הגר"א בחבוט נכונים. וזה מראה אחר חיפוש האמת...
אתה מנסה שוב ושוב להשחיר את פניו של הרה"ג יהודה ברכה שליט"א, ולא הולך לך. אתה נכשל פעם אחר פעם.
ערבבת כאן בין מה שכתב 'חסיד מרן' על ספר 'סמכוני באשישות' שלא ענו לדבריו וכו', לבין הרב ברכה שלא כתב עליו את הדברים הנ"ל.

ובעיקר מה שכתבת בשם הרב בוחבוט שלא השיב לו וכו' - הנה בח"ו אהע"ז סי' י"ג כתב להשיב באורך על דברי הרב מדאר שגם השיג עליו בענין זה, וסיים בסוף תשובתו כך:
1650172065811.png
1650172110523.png
ובודאי שיש בדבריו לרב מדאר תשובות גם על השגותיו של הרב בוחבוט כיון שבד"כ ההשגות הם אותם השגות, והנידון מוצא, וכפי שכתב, אין התשובות משנות את גישת הרב המשיג, ולכן אין בדבריך שום השגה עליו.

עוד אעיר, שבספרו ח"ו או"ח סי' ז כתב שאין לסמוך על שמועות שמרן זיע"א חזר בו עד שנראה את הדברים כתובים עלי ספרו, (וכ"כ על כל פוס' בח"ה עניינים שונים סי' טז). ומאידך איהו גופיה בכמה דוכתי מסתמך על שמועות שמרן זיע"א חזר בו, [ראה לו בח"ו יו"ד סי' יז אות ד ד"ה והגאון, דמסתמך ואזיל על שמועות ממרן זיע"א שחזר בו. וכן בח"ד או"ח סי' יח].
גם אלו דברי קנטור בעלמא, משום שכואב לך לראות שחולק באיזהו מקומן על דבריו של מרן זצ"ל, אולם מה לעשות שעל הרוב דבריו נכונים ומצודקים בסברא ישרה ובראיות נכונות, למורת רוחם של תלמידי מרן זצ"ל, ומנסים לדחותו בגילי דחיטתא.
כדאי לך לעצור כאן ולא להמשיך הלאה לנסות להשחיר את דבריו, כיון שזה לא הולך ולא ילך.
 
אתה מנסה שוב ושוב להשחיר את פניו של הרה"ג יהודה ברכה שליט"א, ולא הולך לך. אתה נכשל פעם אחר פעם.
ערבבת כאן בין מה שכתב 'חסיד מרן' על ספר 'סמכוני באשישות' שלא ענו לדבריו וכו', לבין הרב ברכה שלא כתב עליו את הדברים הנ"ל.

ובעיקר מה שכתבת בשם הרב בוחבוט שלא השיב לו וכו' - הנה בח"ו אהע"ז סי' י"ג כתב להשיב באורך על דברי הרב מדאר שגם השיג עליו בענין זה, וסיים בסוף תשובתו כך:
הצג קובץ מצורף 3197
הצג קובץ מצורף 3198
ובודאי שיש בדבריו לרב מדאר תשובות גם על השגותיו של הרב בוחבוט כיון שבד"כ ההשגות הם אותם השגות, והנידון מוצא, וכפי שכתב, אין התשובות משנות את גישת הרב המשיג, ולכן אין בדבריך שום השגה עליו.


גם אלו דברי קנטור בעלמא, משום שכואב לך לראות שחולק באיזהו מקומן על דבריו של מרן זצ"ל, אולם מה לעשות שעל הרוב דבריו נכונים ומצודקים בסברא ישרה ובראיות נכונות, למורת רוחם של תלמידי מרן זצ"ל, ומנסים לדחותו בגילי דחיטתא.
כדאי לך לעצור כאן ולא להמשיך הלאה לנסות להשחיר את דבריו, כיון שזה לא הולך ולא ילך.
בלא"ה לא תכננתי להמשיך ולכתוב, כתבתי דברים ברורים שאינם צריכים חיזוק.
וזה שתכתוב "לא הלך ולא הולך" וכד', זה לא משנה את גוף הטענות.

אם זה דררא דביטול תורה למה טרח לדון עימו באורך וברוחב מע"ג גליונות אור תורה?!

לא הצגת אף נושא שחלק על מרן והראית שאין ע"ז מענה, רק החלטת שברוב המקומות שהוא חולק על מרן הוא הצודק...
(כמדומני שאתה אפי' לא יכול להציג רשימה של המקומות שחולק על מרן זיע"א, ק"ו שלא לחוות דעה היכן טענותיו חזקות).
 
אולם מה לעשות שעל הרוב דבריו נכונים ומצודקים בסברא ישרה ובראיות נכונות, למורת רוחם של תלמידי מרן זצ"ל, ומנסים לדחותו בגילי דחיטתא.
מי שמך לשר ושופט והחליט מי צדק, ואנא עבדא לא עברתי על כל המחלוקות, אבל בכ"ד שעברתי, ראיתי כמה וכמה פעמים שמקשה על מרן מרן זיע"א לריק, ופעמים שאף לא הבין את דבריו נכון, או שלא ראה את דבריו במקו"א.
ואדרבה אם יש לך דוגמאות תעלה ונווכח [אא"כ יש לך סיבה מובנת לא להעלות...]. לבנתיים כל דבריך הם באוויר...
 
זו הראיה הכי גדולה שהוא הטועה, לא יתכן ש"אף אחד" לא ענה לו על "אף אחת" מטענותיו.
שוב, כולכם מדברים מתוך רגש, תכל'ס, אף אחד לא ענה תשובות.
אני מבין שקשה מאד מאד לקבל דברים חדשים, בפרט שכולם לא נהגו כך וכו', אך לקושטא, אף אחד לא ענה, וכנראה אין כח וזמן לחכמים שליט"א לעיין בדברי החכם הנ"ל, באריכות דבריו, ולענות על דבריו (אם יש). ולכן נשארים דיבוריהם מה'רגש' שקשה להקל בדברים המקובלים, וזה תמוה, וכו', אבל כל עוד שלא ענו, א"א לומר שהוא הטועה, וכ"ש לא לקרוא לספריו "דברי מינות"? הס מלהזכיר.
כמובן אני לא באתי להצדיק אף אחד, אני הקטן איני נוהג כאחת מקולותיו, כל עוד לא למדתי את הדברים היטב, אך כאמור לאידך גיסא להוציא לעז עליו כך בפשטות, בלא שאף אחד מגדולי הדור לא ענה על ראיותיו החזקות, א"א לפסול.
ואדרבה, תורה היא וללמוד אני צריך, אם מישהו יודע על איזה חכם שענה על דבריו, אשמח מאד לשמוע ולעיין בדברים.
 
לא הצגת אף נושא שחלק על מרן והראית שאין ע"ז מענה, רק החלטת שברוב המקומות שהוא חולק על מרן הוא הצודק...
(כמדומני שאתה אפי' לא יכול להציג רשימה של המקומות שחולק על מרן זיע"א, ק"ו שלא לחוות דעה היכן טענותיו חזקות).
מי שמך לשר ושופט והחליט מי צדק, ואנא עבדא לא עברתי על כל המחלוקות, אבל בכ"ד שעברתי, ראיתי כמה וכמה פעמים שמקשה על מרן מרן זיע"א לריק, ופעמים שאף לא הבין את דבריו נכון, או שלא ראה את דבריו במקו"א.
ואדרבה אם יש לך דוגמאות תעלה ונווכח [אא"כ יש לך סיבה מובנת לא להעלות...]. לבנתיים כל דבריך הם באוויר...
אני למדתי הרבה בספריו ועיינתי בדבריו וראיתי שדבריו נכונים בעיני.
ראיתי גם את מה שענו לו כמה ת"ח מתלמידי מרן זצ"ל על השגותיו, בכמה ענינים ובעיני הם דחיות בקש [כפי שעונים על עוד השגות חזקות של ת"ח אחרים, ולפי תלמידי מרן זצ"ל, הרב עובדיה תמיד צודק ויצדק בכל דבריו, וא"א מעולם להשיג עליו].
אין לי ענין לפתוח כאן דיון על דבריו של הרב ברכה, כיון שכולם יודעים היכן זה יסתיים [הרב ללוש יצדיק אתכם ויורה לי להפסיק לדון בזה כפי שעשה לאחרים כאן] אז אין לי ענין.
בסה"כ ראיתי ש'איש תם' מנסה לתפוס את הרב ברכה בכל דבר, והראיתי שלא עלה בידו.
 
תסלחו לי
אני לא בן ולא יכולה להבין ולקרוא את כל ההודעות הללו
אבל מהודעה אחת
האם הבנתי נכון שמרן התיר בשורה תחתונה אייפון כשר לצרכי עבודה???
היום כל הרבנים מתירים בקושי את נטפרי במחשב. כמובן שאני באמת שואלת מתוך בלבול.
חלילה חלילה חלילה אל תחשבו על זה, זה בור בלי תחתית, לא להיכנס לזה, בפרט לא לאשה כל כבודה בת מלך פנימה, כל התירוצים של צרכי עבודה זה עצת היצר, בדוק ומנוסה
 
אני למדתי הרבה בספריו ועיינתי בדבריו וראיתי שדבריו נכונים בעיני.
כל דבר לגופו של עניין. יש הרבה דברים שדבריו דברי הבל המה במחכ"ת, וכבר הכה על קודקודו ידידי ורעי הגר"מ סבג, ראה המצו"ב - ובהערה שם באורך. [ואין כוונתי ח"ו להשמיץ אותו, אלא לתועלת, שלא ילמדו מתשובותיו בענייני הצניעות וכד', ויתכן גם בשאר הדברים, כאמור כל דבר צריך לדון לגופו של עניין].
 

קבצים מצורפים

  • גם אני אודך - הרב מאיר סבג.pdf
    5.5 MB · צפיות: 26
  • עוד גא''א הר''מ סבג.pdf
    1.2 MB · צפיות: 14
כל דבר לגופו של עניין. יש הרבה דברים שדבריו דברי הבל המה במחכ"ת, וכבר הכה על קודקודו ידידי ורעי הגר"מ סבג,
איני יודע למה בדורנו אין את ההבנה שיש ב' צדדים לכל דבר.
כל מה שאני סובר לא כמו השני - אז הוא הבל.
אני אישית למדתי את ענין הפאה נכרית, ודעתי [הקטנה] לאיסור כדעת מרן זצ"ל וכל קדושים דעמו.
אולם אם ת"ח גדול למד את הסוגיא והבין להתיר, ואין לנו את תשובתו, שכפי שצויין שם עוד לא פרסמה, גם אם אין אנו מקבלים את דעתו - למה ל'ההביל'.
באותה מדה מתנגדי ההיתר מכירה טוענים שההיתר הוא 'הבל', ותלמידי מרן זצ"ל כועסים עליהם למה טוענים כך וכו'.
צריך להיות מאוזן.
מותר לחלוק ולומר איני סובר כך. דעתי לאיסורא וכו'. אבל קצת כבוד לת"ח.
 
איני יודע למה בדורנו אין את ההבנה שיש ב' צדדים לכל דבר.
כל מה שאני סובר לא כמו השני - אז הוא הבל.
אני אישית למדתי את ענין הפאה נכרית, ודעתי [הקטנה] לאיסור כדעת מרן זצ"ל וכל קדושים דעמו.
אולם אם ת"ח גדול למד את הסוגיא והבין להתיר, ואין לנו את תשובתו, שכפי שצויין שם עוד לא פרסמה, גם אם אין אנו מקבלים את דעתו - למה ל'ההביל'.
באותה מדה מתנגדי ההיתר מכירה טוענים שההיתר הוא 'הבל', ותלמידי מרן זצ"ל כועסים עליהם למה טוענים כך וכו'.
צריך להיות מאוזן.
מותר לחלוק ולומר איני סובר כך. דעתי לאיסורא וכו'. אבל קצת כבוד לת"ח.
אין כוונתי דוקא בעניין הפאה נכרית שתשובתו לא פורסמה.
 
שוב, כולכם מדברים מתוך רגש, תכל'ס, אף אחד לא ענה תשובות.
אני מבין שקשה מאד מאד לקבל דברים חדשים, בפרט שכולם לא נהגו כך וכו', אך לקושטא, אף אחד לא ענה, וכנראה אין כח וזמן לחכמים שליט"א לעיין בדברי החכם הנ"ל, באריכות דבריו, ולענות על דבריו (אם יש). ולכן נשארים דיבוריהם מה'רגש' שקשה להקל בדברים המקובלים, וזה תמוה, וכו', אבל כל עוד שלא ענו, א"א לומר שהוא הטועה, וכ"ש לא לקרוא לספריו "דברי מינות"? הס מלהזכיר.
כמובן אני לא באתי להצדיק אף אחד, אני הקטן איני נוהג כאחת מקולותיו, כל עוד לא למדתי את הדברים היטב, אך כאמור לאידך גיסא להוציא לעז עליו כך בפשטות, בלא שאף אחד מגדולי הדור לא ענה על ראיותיו החזקות, א"א לפסול.
ואדרבה, תורה היא וללמוד אני צריך, אם מישהו יודע על איזה חכם שענה על דבריו, אשמח מאד לשמוע ולעיין בדברים.
אני למדתי הרבה בספריו ועיינתי בדבריו וראיתי שדבריו נכונים בעיני.
ראיתי גם את מה שענו לו כמה ת"ח מתלמידי מרן זצ"ל על השגותיו, בכמה ענינים ובעיני הם דחיות בקש [כפי שעונים על עוד השגות חזקות של ת"ח אחרים, ולפי תלמידי מרן זצ"ל, הרב עובדיה תמיד צודק ויצדק בכל דבריו, וא"א מעולם להשיג עליו].
אין לי ענין לפתוח כאן דיון על דבריו של הרב ברכה, כיון שכולם יודעים היכן זה יסתיים [הרב ללוש יצדיק אתכם ויורה לי להפסיק לדון בזה כפי שעשה לאחרים כאן] אז אין לי ענין.
בסה"כ ראיתי ש'איש תם' מנסה לתפוס את הרב ברכה בכל דבר, והראיתי שלא עלה בידו.
שניכם מוזמנים להעלות כאן נושא בו חלק על מרן זיע"א בטענות חזקות, ונראה מה יעלה בידכם.
לענ"ד אתם בכלל לא מכירים את ספריו, אלא רק מנופים בססמאות.
אם אני טועה אתם מוזמנים להציג כאן רשימה של 10 מקומות בהם חולק על מרן, (בלי להכנס לתוכן הדברים, אלא רק לראות שאתם בכלל מכירים את הנידונים), אחרת איני מתכנן להמשיך לדון עמכם.

@דעת תורה אם לא עברת על כל ספריו איך אתה יכול לומר שברוב המקומות הוא צודק.

לצערי במהלך ימי שנותי הקצרים, נוכחתי לראות שברוב כלל המקומות בהם הקשו על מרן זיע"א וחלקו על דבריו, או שבכלל הקושיא לא מתחילה, אוא שלא ירדו לסוף דעתו, או שעכ"פ יש ב' צדדים למטבע, המקומות בהם לא ראיתי יישוב לדבריו הם מועטים ביותר. (בודאי ביחס למקומות שמקשים עליו).
וכבר היה לי מו"מ עם הגאון היח"ס שליט"א על כמה קושיות שהקשה על מרן זיע"א, ובכמה מהם הודה לדברי. (ועי' כאן, ועוד חזון למועד להשיב ע"ד הרב @פשוט שם, כי לרוב אריכות הדברים התקדמתי בלימודי הכולל ולא היה סיפוק זמן בידי להשיב על כמה מדבריו, ובעז"ה אשלים זאת במהלך ביה"ז הנוכחי, נקי נדר).
 
שניכם מוזמנים להעלות כאן נושא בו חלק על מרן זיע"א בטענות חזקות, ונראה מה יעלה בידכם.
לענ"ד אתם בכלל לא מכירים את ספריו, אלא רק מנופים בססמאות.
אם אני טועה אתם מוזמנים להציג כאן רשימה של 10 מקומות בהם חולק על מרן, (בלי להכנס לתוכן הדברים, אלא רק לראות שאתם בכלל מכירים את הנידונים), אחרת איני מתכנן להמשיך לדון עמכם.

@דעת תורה אם לא עברת על כל ספריו איך אתה יכול לומר שברוב המקומות הוא צודק.

לצערי במהלך ימי שנותי הקצרים, נוכחתי לראות שברוב כלל המקומות בהם הקשו על מרן זיע"א וחלקו על דבריו, או שבכלל הקושיא לא מתחילה, אוא שלא ירדו לסוף דעתו, או שעכ"פ יש ב' צדדים למטבע, המקומות בהם לא ראיתי יישוב לדבריו הם מועטים ביותר. (בודאי ביחס למקומות שמקשים עליו).
וכבר היה לי מו"מ עם הגאון היח"ס שליט"א על כמה קושיות שהקשה על מרן זיע"א, ובכמה מהם הודה לדברי. (ועי' כאן, ועוד חזון למועד להשיב ע"ד הרב @פשוט שם, כי לרוב אריכות הדברים התקדמתי בלימודי הכולל ולא היה סיפוק זמן בידי להשיב על כמה מדבריו, ובעז"ה אשלים זאת במהלך ביה"ז הנוכחי, נקי נדר).
דוגמא אחת שראיתי בברכת יהודה חלק ח' דיבר על הסלייסר וכתב את יסודי הסוגיא גבי טוחן בשבת וכו' וכו' (וגם שם לכאו' שינה -בלשון המעטה- דברי הרמב"ם שלא כמ"ש בב"י אבל זה לא העניין, כי כתב בסוף ומש"כ הילקו"י להתיר דבריו דחויים וכו' ולא ענה אפי' על טענה אחת (וגם לפמ"ש אין תשובות על דברי מרן הראש"ל) והדברים מדברים בעד עצמם....
 
כל דבר לגופו של עניין. יש הרבה דברים שדבריו דברי הבל המה במחכ"ת, וכבר הכה על קודקודו ידידי ורעי הגר"מ סבג, ראה המצו"ב - ובהערה שם באורך. [ואין כוונתי ח"ו להשמיץ אותו, אלא לתועלת, שלא ילמדו מתשובותיו בענייני הצניעות וכד', ויתכן גם בשאר הדברים, כאמור כל דבר צריך לדון לגופו של עניין].
ייש"כ משיב דברים נכוחים!!!
ואני דיברתי עם רה"י הגר"מ צדקה, בליל שב"ק שובה אחר אותה שנה שפירסם תשובתו בה כתב משמו שלא הורה כן, ואמר לי ש"אין לו מחילה". (גם בדברי הגר"י ליברמן בעל משנ"י סילף, כי בשתובתו הראשונה לא כתב על מכשיר שיש בו אינטרנט כד' אלא רק שאינו "כשר", וכמו שהבהיר בתשובתו השניה אחר שראה שא' מתלמידיו נקט בשמו להיתר, ובברכת יהודה נקט אותו מהמתירים, ובהע' נתווכח עם מש"כ במכתבו השני, ואף הוא בסוף ההע' הודה שדבריו מצודקים, ועכ"ז נקט שמו בין המתירים, וכן לא יעשה.
ואגב, מה שכתב שם שהחולקים הם מצעירי הצאן, מלבד מה שהעיר עליו בזה הגר"מ סבג, הנה רבים מהחולקים על דבריו זקנים ממנו טובא, ואיהו מתעלם מהחולקים ומזכיר רק את המסכימים עם דבריו, וכבר נתברר שחלקם לא הסכימו עם דבריו כלל. ואיהו עדיין לא הגיע לגיל הזקנה, וכבר כותב על אברכים הצעירים ממנו בכעשרים שנה "צעירי הצאן"...
ולרבנים @דעת תורה ו@חסיד מרן הנה פרוייקט ראשון ליישובכם, בברכת יהודה טוען שמותר לפרסם פאות למכירה כי רבים מהפוס' מתירים, והנה כידוע שבפאות הנמכרות בימינו רובם ככולם אסורות לכל הפוסקים מדין פריצות, (לא נראה לי שצריך להביא לחכמים שכמותכם מקורות, אבל אם יש לכם רב שמתיר גם את פאות דורינו אשמח שתכתבו את שמו), אז מה ההיתר?
 
נערך לאחרונה:
שניכם מוזמנים להעלות כאן נושא בו חלק על מרן זיע"א בטענות חזקות, ונראה מה יעלה בידכם.
לענ"ד אתם בכלל לא מכירים את ספריו, אלא רק מנופים בססמאות.
אם אני טועה אתם מוזמנים להציג כאן רשימה של 10 מקומות בהם חולק על מרן, (בלי להכנס לתוכן הדברים, אלא רק לראות שאתם בכלל מכירים את הנידונים), אחרת איני מתכנן להמשיך לדון עמכם.

@דעת תורה אם לא עברת על כל ספריו איך אתה יכול לומר שברוב המקומות הוא צודק.
אין לי ענין לפתוח כאן דיון על דבריו של הרב ברכה, כיון שכולם יודעים היכן זה יסתיים [הרב ללוש יצדיק אתכם ויורה לי להפסיק לדון בזה כפי שעשה לאחרים כאן] אז אין לי ענין.
במקומות שעברתי על דבריו כשמשיג על הרב עובדיה ראיתי שדבריו נכונים ונכוחים.

לרבנים @דעת תורה ו@חסיד מרן הנה פרוייקט ראשון ליישובכם, בברכת יהודה טוען שמותר לפרסם פאות למכירה כי רבים מהפוס' מתירים, והנה כידוע שבפאות הנמכרות בימינו רובם ככולם אסורות לכל הפוסקים מדין פריצות, (לא נראה לי שצריך להביא לחכמים שכמותכם מקורות, אבל אם יש לכם רב שמתיר גם את פאות דורינו אשמח שתכתבו את שמו), אז מה ההיתר?
כל עוד לא ראיתי וגם אתה לא ראית את תשובתו לגבי פאה נכרית אין לי ולך אפשרות להשיג או להביע דעה בנושא.

אולם רק אציין לדברי הרב עובדיה שו"ת יחוה דעת חלק ג סימן סז שכתב בסוף התשובה שאם יש לתלות שתוכל להשתמש בשמלה כזאת בהיתר, כגון שתלבש מתחתיה חולצה עם שרוולים וכדומה, אפשר להתיר למכור עי"ש. למרות שהכל יודעים שאשה שקונה בגד ללא שרוולים לא מתכונת ללכת מתחתיה או מעליה עם בגד אחר, ובפרט שרואים אותה שכך הולכת כעת, אז מה ההיתר? ועוד אני שואל אותך פרקטית. חנות שמוכרת בגד ללא שרוולים האם יכולה לעשות 'סלקציה', למכור לאשה אחת שנראה שתלבש מתחת בגד צנוע, ולאשה השניה שרואים שהיא הולכת בפריצות לא למכור? האם זה מעשי? אז כל ההיתר הזה הוא מכשול אחד גדול.
אותו הדבר ההיתר של הרב עובדיה לפתוח חנות בצום ולתלות שהאדם הוא חלש או שקונה לאשתו וכדומה - זהו היתר תמוה מאוד, שהרי פעמים רבות שרואים שהאדם שלפנינו הוא בריא, והוא גם אוכל במסעדה עצמה ולא לוקח לאף מקום, אז יתכן שיש אנשים שחולים וכדומה, אבל להתיר לפתוח חנות לכלל הציבור - בודאי הגמור שימכור גם לאנשים שאסור להם לאכול עפ"י הדין, ואין בזה ספק, אלא כל מי שפותח מסעדה ביום כזה בודאי שיכשל בהאכלת אנשים בצום, אז איך אפשר להתיר לפתוח?


בכל אופן כיון שודאי שאתה מקבל את ההיתר הזה כיון שכך פסק הרב עובדיה, ומסתמא יש לך תשובות לזה - אותו ההיתר אני יכול לומר לך [שוב איני יודע מה דעתו] לגבי הפאה שיכול לתלות שלובשת אותו בבית לכבוד בעלה.

אין לי בעיה לפתוח אשכול של השגות על הרב עובדיה גם של הרב ברכה וגם של אחרים, אבל כפי שהרב ללוש כתב לעיל שהציבור בפורום זה אינו מעוניין לדעת דברים אלו כיון שזה 'מבלבל' אותם. הם רוצים רק לדעת שהוא צודק בכל דבריו, ולדון בדבריו אלו, ולכן הנח לזה.
 
נערך לאחרונה:
במקומות שעברתי על דבריו כשמשיג על הרב עובדיה ראיתי שדבריו נכונים ונכוחים.
אתה שוב כותב סיסמאות, אנא תציג רשימה של כמה מקומות שחולק על מרן זיע"א, שנראה שבאמת ראית!!!
אח"כ אוכל להמשיך לדון איתך.

אולם רק אציין לדברי הרב עובדיה שו"ת יחוה דעת חלק ג סימן סז שכתב בסוף התשובה שאם יש לתלות שתוכל להשתמש בשמלה כזאת בהיתר, כגון שתלבש מתחתיה חולצה עם שרוולים וכדומה, אפשר להתיר למכור עי"ש. למרות שהכל יודעים שאשה שקונה בגד ללא שרוולים לא מתכונת ללכת מתחתיה או מעליה עם בגד אחר, ובפרט שרואים אותה שכך הולכת כעת, אז מה ההיתר? ועוד אני שואל אותך פרקטית. חנות שמוכרת בגד ללא שרוולים האם יכולה לעשות 'סלקציה', למכור לאשה אחת שנראה שתלבש מתחת בגד צנוע, ולאשה השניה שרואים שהיא הולכת בפריצות לא למכור? האם זה מעשי? אז כל ההיתר הזה הוא מכשול אחד גדול.
אותו הדבר ההיתר של הרב עובדיה לפתוח חנות בצום ולתלות שהאדם הוא חלש או שקונה לאשתו וכדומה - זהו היתר תמוה מאוד, שהרי פעמים רבות שרואים שהאדם שלפנינו הוא בריא, והוא גם אוכל במסעדה עצמה ולא לוקח לאף מקום, אז יתכן שיש אנשים שחולים וכדומה, אבל להתיר לפתוח חנות לכלל הציבור - בודאי הגמור שימכור גם לאנשים שאסור להם לאכול עפ"י הדין, ואין בזה ספק, אלא כל מי שפותח מסעדה ביום כזה בודאי שיכשל בהאכלת אנשים בצום, אז איך אפשר להתיר לפתוח?


בכל אופן כיון שודאי שאתה מקבל את ההיתר הזה כיון שכך פסק הרב עובדיה, ומסתמא יש לך תשובות לזה - אותו ההיתר אני יכול לומר לך [שוב איני יודע מה דעתו] לגבי הפאה שיכול לתלות שלובשת אותו בבית לכבוד בעלה.
חבל שאתה כותב לפני שאתה קורא את מה שצורף, עי' ב"גם אני אודך" שצירף הרב @אהרן כהן (בעמ' תרמט) שכבר ביאר זאת.

אין לי בעיה לפתוח אשכול של השגות על הרב עובדיה גם של הרב ברכה וגם של אחרים, אבל כפי שהרב ללוש כתב לעיל שהציבור בפורום זה אינו מעוניין לדעת דברים אלו כיון שזה 'מבלבל' אותם. הם רוצים רק לדעת שהוא צודק בכל דבריו, ולדון בדבריו אלו, ולכן הנח לזה.
לא ביקשתי השגות, אלא רק רשימה של מקומות שראית שנחלק על מרן זיע"א בטענות חזקות, שנראה שאינך מדבר מסיסמאות, אלא מיידע.
 
אין לבעלי חנויות לספק מצרכי מזון לאוכלים ושותים שם ביום התענית, אלא אם כן ידוע שהאוכל והשותה הוא חולה שפטור מתענית. ואפי’ ישנם עוד בעלי מסעדות שמספקים מזון ביום התענית לכל מי שירצה, אף על פי כן החרד לדבר ה’ ימנע עצמו מזה. [יחוה דעת ג סי’ סז].
ע"פ האמור לעיל רואים ללא ספק מדברי מרן זצ"ל שהירא את דבר ה' ימנע עצמו מזה!!

אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה על פי בקשתו של הרב ללוש שליט"א ועוד, אל תגיב פה!!
אתה לא מתאים לנו ואנחנו לא מתאימים לך!! שמך - 'דעת תורה' מעיד עליך שאתה ירא שמיים,
לכן, כלה לך אצל רבותיך שאתה פוסק כמותם והנח לנו - תלמידי מרן זצ"ל הפוסקים כמותו בכל.
לא יעזור לך ולשכמותך אנחנו נישאר חסידי מרן בכל כוחנו!!

ולגבי הפאה נוכרית הטיעון שהעלית מחילה מכבודך הצחיק אותי והעציב אותי עד דמעות, כיוון שרחובות עירנו ה'חרדיים' מלאים ב'נשים נוכריות'
ומעניין היכן אלו החובשות פאות לכבוד הבעל בלבד??
ויתרה מזאת רואים לצערינו באופן מוכח היאך הנשים נראות בבית ל"כבוד הבעל" ואיך הולכות לאירועים וכדו'...
 
אתה שוב כותב סיסמאות, אנא תציג רשימה של כמה מקומות שחולק על מרן זיע"א, שנראה שבאמת ראית!!!
אח"כ אוכל להמשיך לדון איתך.
כבר כתבתי כמה פעמים שאין לי ענין לדון איתך עליו מחמת הטעמים שכתבתי לעיל.
אדרבה אתה עוד לא הצגת איזו השגה עליו, כל מה שהצגת לעיל היה טעות.

חבל שאתה כותב לפני שאתה קורא את מה שצורף, עי' ב"גם אני אודך" שצירף הרב @אהרן כהן (בעמ' תרמט) שכבר ביאר זאת.
1650203208266.png
אשה שרואה את חברתה קונה בגד ללא שרוולים לא יודעת שהיא תלבש מתחת או מעל בגד, וזה גם מכשיל אותה וגורם לה לקנות גם בגד כזה וללבוש אותו ללא שרוולים...
אדם שרואה את חבירו נכנס לאכול פלאפל או שוארמה בתענית לא יודע שהוא חולה או קונה לאשתו החולה, וגם הריח מאוד מגרה אותו ומכשיל אותו באכילה בצום.
1650203345987.png
עצם זה שחנות מוכרת בריש גלי בצום, וגם מוכרת בגדי שחץ זה נותן עידוד וגושפקא של היתר לאלו שכבר הורגלו באכילה בצום ובלבישת בגדי שחץ, ונמצא מכשילם ומונע אותם מלהרהר בעבירה או לחזור בהם מעוון זה.

משום מה לא ענית על הקושיות שהקשיתי לעיל על היתרי הרב עובדיה בענינים אלו.
 
@איש תם , אתה רואה, רק התחלתי לכתוב מעט בעקבות ההערות שלך באותו ענין וכבר קיבלתי 'על הראש'
אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה על פי בקשתו של הרב ללוש שליט"א ועוד, אל תגיב פה!!
אתה לא מתאים לנו ואנחנו לא מתאימים לך!! שמך - 'דעת תורה' מעיד עליך שאתה ירא שמיים,
לכן, כלה לך אצל רבותיך שאתה פוסק כמותם והנח לנו - תלמידי מרן זצ"ל הפוסקים כמותו בכל.
לא יעזור לך ולשכמותך אנחנו נישאר חסידי מרן בכל כוחנו!!
אי אפשר לדון כאן על שום פסק של הרב עובדיה.
אבל הבנת את הרעיון...
 
חזור
חלק עליון