נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
עדות של הרב מחפוד שליט"אבשביל מה להניח הנחות ואז לנסות לתרץ כל מיני תירוצים אולי דחוקים ואולי כלל לא
אתה צודק 'קיבלנו הוראות מרן בתורת ודאירק עדיין לא הבנתי
אם מרן הב"י פסק מה שפסק ואנו הרי קיבלנו הוראותיו בבחינת ודאי [לפי מרן זיע"א], א"כ זה לא חומרא שלא לפי הדין??
וכן איך יש בכלל צד שמא ההלכה כהרמ"א??,
לא יכול להיות צד כזה, אחרי שקיבלנו הוראות מרן מתורת ודאי [לפי דעת מרן זיע"א]
לו היו דבריך נכוניםאתה צודק 'קיבלנו הוראות מרן בתורת ודאי
היא גופאאבל בספק ספקא מצרפים אפילו דעות דחויות
אתה צריך ללמוד עוד קצת חברלו היו דבריך נכונים
לא היו עושים סב"ל נגד מרן
ולא היו מחמירים בדיני ערווה כרמ"א [וכמו שכתב החיד"א ועוד]
וכן לא היה מנהג נגד מרן
ולא היו עושים הרבה דברים כהאר"י נגד מרן
אבל לאור כל הרשימה לעיל, זה מוכיח שקבלת הוראות מרן היא בתורת ספק ולא בתורת ודאי
היא גופא
זה רק מראה שזה לא בתורת ודאי, כי אם קיבלת דבר בתורת ודאי אין שום מקום לצרף שיטות אחרות הרי כבר התקבל הדבר בצורה ודאית
[וזה כהמשך לרשימה שמניתי לעיל, תוסיף גם את זה לרשימה, שכל אלה מוכיחים שקבלת הוראות מרן היא בגדר ספק]
רק קצת?אתה צריך ללמוד עוד קצת חבר
אמרתי לךרק קצת?
אני צריך ללמוד הרבה [והלואי ואזכה]
ולגופו של עניין לא ענית כלום
הבאתי לך פה שימה של דברים שהמה מעידים שהקבלה הייתה בתורת ספק והינך מתעלם מהם ולא משיב עליהם כלום
אביא ואציג לכם שני מקומות שבו כתב מרן הרב עובדיה זיע"א שקבלת הוראות מרן היא בגדר "ספק"ויש שמה מקורות לרב עובדיה
??ע' ילקו"י שבת ב' עמ' תנב בהערה
הנושא הנ''ל מחלוקתאביא ואציג לכם שני מקומות שבו כתב מרן הרב עובדיה זיע"א שקבלת הוראות מרן היא בגדר "ספק"
מקום א'- בח"ט או"ח סי' ק"ה סק"ג בסופו [עמ' רכ"ה בישנים].
לשון היביע אומר - והרי אפילו אם היה הדבר ברור בדעת מרן השו"ע שיש לנו דין רה"ר בזמן הזה, ואנו קיבלנו הוראות מרן, הרי גם קבלת הוראות מרן אינה מתורת ודאי אלא מתורת ספק, ואשר על כן תפסו כל אחרוני הפוסקים הספרדים דעבדינן ספק ספיקא אפילו נגד מרן.
מקום ב'- בח"י יו"ד סי' מ"ג סק"ב בסופו [מצורף קובץ].
הצג קובץ מצורף 36033
טענו חיטים והודה לו ב.....הנושא הנ''ל מחלוקת
טענו חיטים והודה לו ב.....
אני הבאתי להדיא במרן זיע"א שכתב בשני מקומות שקבלת הוראות מרן היא מכח ספק
מה הקשר מה שהבאת לי את המח' בין הנדיב לב למהר"ח רומאעו
ואני הבאתי לך ג"כ שחור על גבי לבןרשום לך שחור על גבי לבן מתורת ודאי
אם אתה מחפש לפלפל ולחלוק זה בסדר אבל הבאתי לך דעת הגרע יוסף שפסק שזה תורת ודאי
האמת שיש עוד מקומות שכתב כך, אבל מבלי לעיין בסוגיות שדיבר בזה, אפשר להציע שאולי כוונתו בכל מקומות אלו שיש לצרף דעות אלו שהוא משום ספק, ולא שכך ס"ל לעיקר.ואני הבאתי לך ג"כ שחור על גבי לבן
שני מקומות שכתב שהם מתורת ספק
הדברים שהבאת מעורפליםואני הבאתי לך ג"כ שחור על גבי לבן
שני מקומות שכתב שהם מתורת ספק