רק מקור א' שראיתי בימים האח', שו"ת מהרש"ך ח"ג ס"ס א ד"ה והנה ראיתי לרבנים.
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
רק מקור א' שראיתי בימים האח', שו"ת מהרש"ך ח"ג ס"ס א ד"ה והנה ראיתי לרבנים.
אוי איך שכחנו זאת.או שמספר לו מתוך הבית שמרן סובר שזה לא לכתחילה כמו שכתב בשם הרב יצחק על הפפושדו ועוד דברים, שזה אינו נכון כלל.
לכבוד הרה"ג אופיר מלכא שליט"א.מה עם התשובה על סו"ז ק"ש?
אמרת שהוא כתב, ונשארנו עם זה שאין תשובות שלו כאלו לציבור.
מעניין מה תאמר על זהלא נפרכו, א"א לכתוב "אסור" על מה שמרן כתב "מותר" גם אם בהע' או אפי' בהלכה כתב ראוי להחמיר!!!
מענין מה היה קורה אם הרב יצחק היה כותב כזה דבר בדברי הרשב"א וכד'.
אמנם באמת יתכן ו"העולם" חושב שהוא נצמד לפסקי מרן זי"ע אך אני מעולם לא חשבתי שפוסק לגמרי כמרן ז"ל היתה תקופה שהייתי שומע אותו בקול ברמה ותמיד היה כואב לי שנגרר אחר המשנה ברורה וזה המילה האחרונה שלו בד"כ "כך כתב המ"ב." והרי הוא ורוב ככל המאזינים הם ספרדים. ולכן ידעתי לחלק ולסנן הפסיקות, מה שכן בגלל התפתחות הטכנולוגית שיש היום בכלל אז חכמי ורבני הזמן כמוהו וכמו הרב חותה והרב אהרון בוטבול ממש יודעים לענות על כל מוצר ומכשיר וכדו' אחר שבדקו היטב ולכן תמיד יש מה לשמוע ולהתעדכן.ויכריז כמו מי פוסק, שלא יראה כאילו הולך כמרן, כמו שהמון העם חושבים,
זוהי פרשנות מוטעית שלך ושל כמותך שמחפשים אותו בכח. אני ורוב הציבור שאני מכיר, מעולם לא חשבנו שהוא אומר את ההכרעות שלו לדעת הרב עובדיה.
"בתוך עמי אנוכי יושבת" ואני רואה לא רק בעלי בתים אלא גם הרבה אברכים שחושבים ובטוחים שהרב אופיר דעתו כמרן תמיד
נא להיות הוגן. ולא לעשות איפה ואיפה.
@אמת ליעקב מה אתה משווה אברך שלמד משנה ברורה, למרן שליט"א שהקיף את כל ההלכות בעמל אין סופי, בכל הלכה קיפל את כל השתלשלות התורה, בד בבד עם כללים ברורים העולים מדברי רבותינו שבכל הדורות. ובכל מקום שתשאל אותו הוא מונח בעמקי הסוגיא.
צריך לשים דברים במקומם. אותו אברך בזכות דיבורו הרהוט והביטחון שלו והקשר המשפחתי קיבל במה באיזה רדיו [וד"א, גם הם טעו בו שהוא תלמיד מרן], וגם הוציא כמה ספרי קיצורים, ואדרבה, כל הכבוד לו על זיכוי הרבים, ולא גרע בזה מכמה מרצים כישרוניים שבדורנו, ונוסף לו מעלת ידיעת המ"ב בע"פ, אבל אוי לו למי שלא הגיע להוראה ומורה.
הבעיה שלכם שאתם לא מבינים שלא כל אחד יכול להיות פוסק, וכ"ש שלא למנות את גדולי הדור האחרון ולהכריע ביניהם, שזה כבר עזות שאין כדוגמתה.
מי שכתב קונטרס עם השגות על כל ברכות. ודאי נתקל בשלושה קושיות בהבנה שיכל לטרוח לתרצםאדרבה תביא את הקושיות. ביקשתי כאן בא' האשכולות מהרב @אמת ליעקב שיעלה את התשובות שלו בענין סו"Z ק"ש ובענין המרפסות, ולא ראיתי שהעלה.
כמעט באף מקום לא מקשה על מרן, אלא רק מביא משנ"ב וכד' שחולקים ופוסק כמותם.
אוזני שמעו ולא זר. בית כנסת צופיות בשנה לפטירת מרן (ליל שישי זה היה, בשעה 23:00), אפשר למצוא ההקלטה שכך אמר הרב יצחק: עשרים שנה האחרונות מרן החמיר בגלל שזה לא שמורה.זוהי פרשנות מוטעית שלך ושל כמותך שמחפשים אותו בכח. אני ורוב הציבור שאני מכיר, מעולם לא חשבנו שהוא אומר את ההכרעות שלו לדעת הרב עובדיה.
ואתה חושב שהוא בכונה כתב זאת, למרות שידע שאינו נכון, וידע שזה עבידא לאגלויי? כבר אמר הרב יצחק כמה פעמים, שמותר לחלוק 'אבל עם שכל'. סתם להעליל עליו שהוא משקר בכח וכו'.
יתכן שהתחלף לו עם הרב משה יוסף, שאכן העיד שהרב לא היה אוכל את זה משום שאינו שמורה.
אבל להעליל עליו שהוא עושה בכונה - לא יעשה כן.
אם אתה טוען כן. אז העליתי כאן הערה על הילקוט יוסף.
האם ניתן לומר שהרב יצחק 'בכונה' כתב בדעת הרב בן ציון שהוא אומר שמי שסומך על הש"ך הנ"ל יש לו על מה לסמוך כדי שלא יחלוק עליו לגמרי, או עוד איזה טענות נבובות, או שבסה"כ הוא טעה בהעתקה?שיעור 'כמלוא עיניו' לקימה בפני אביו ורבו המובהק
כתב בספר ילקוט יוסף כיבוד אב ואם בזה"ל ויש לדון בדברים כדרכה של תורה אחר הקידה חמש מאוד מהורמנותיה דהראש"ל שליט"א. חדא. מש"כ בשם הסמ"ג - ט"ס הוא וצ"ל 'הסמ"ק'. ועוד דמה שהביא בשם ספר ברכת נפתלי בשם הגרב"צ, יש בזה חסרון דברים, דהחלק השני שיש לו על מה לסמוך אינו מדברי הגרב"צ אלא מדברי הגרי"ש...forum.moreshet-maran.com
צריך בסה"כ להתסכל עליו 'בעין יפה' ולא 'בעין רעה'.
ידועה הגמ' אורח טוב מהו אומר ואורח רע מהו אומר. המציאות אותה המציאות, אבל הפרשנות שונה. אם 'לא אוהבים' מישהו אז הפרשנות בהתאם.
האמת, לגבי פפושדו כך אומר גם חתנו הגר"א בוטבול שליט"אאוזני שמעו ולא זר. בית כנסת צופיות בשנה לפטירת מרן, אפשר למצוא ההקלטה שכך אמר הרב יצחק: עשרים שנה האחרונות מרן החמיר בגלל שזה לא שמורה.
בספר רבינו מביא עדות מהשנים האחרונות ממש שאכל, מהרב יצחק מעולם לא שמעתי כדבר הזה, אמר שבשנים האחרונות, לא אמר עשרים. וגם אמר מטעם שמורה ולא משאר הטעמים שכתב הרב אופיר. שבמחילה כאמור חלקם מביישים את כותבם.האמת, לגבי פפושדו כך אומר גם חתנו הגר"א בוטבול שליט"א
שם זה ודאי איזו טעות דפוס או טעות המעתיק כמו שכתבו שם כולם. כי הרי שם אין הנידון על היתר המכירה, ואם היה זה לחזק את היתר המכירה היה כותב זאת ביבי"א ח"י.מעניין מה תאמר על זה
דעת האגרות משה בענין היתר המכירה
בחזו"ע יו"ט עמ' מ"ה כתב וז"ל וכיו"ב כתב בשו"ת אגרות משה סי' קפ"ו בדין אתרוגים שנשלחו מא"י לחו"ל עפ"י היתר מכירה וכו' והשיב וכו' כי בודאי העושה על פי הוראת בית דין אין עליו שום חטא, שאפילו אם תמצא לומר שאין הלכה כמותם - כל זמן שלא עמדו כל חכמי הדור למנין ונפסק שלא כמותם - העושה כמותם יש לו על מה...forum.moreshet-maran.com
האם שם תלמד זכות על הרב עובדיה שבודאי לא התכוין לכתוב בשם האגרות משה שהוא מתיר את ההיתר מכירה אלא ש... או שתצא בריש גלי שהרב עובדיה כיוון להעיד בשם האגרות משה דבר שאינו, בשביל לחזק את ההיתר מכירה.
אשתדל לעיין בזה בהקדם, למרות שבקושי אני מספיק לעבוק אחרי האשכולות שכבר התחלתי.וכמו כן מה תאמר על זה
האם הרב עובדיה כיוון בכונה להוסיף מילים בדעת הר"י מיגאש כדי לחזק את שיטתו או שטעה והוסיף במקרה מהזיכרון או תירוצים אחרים?דעת הר"י מגאש בענין קדיש לאחר קריאת התורה
בחזו"ע ארבע תעניות עמ' שפ"ב וימים נוראים עמ' שנ"ח כתב מרן זצוק"ל שבשחרית ת"ב ומנחת יוה"כ יש לומר את הקדיש לאחר ההפטרה, וכתב בריש ההערות שם שכן הורה הר"י מגאש בתשובה סי' פ"ט וכו' [העתיק לשונו] וסיים בשמו: לכן תקנו שלא להפסיק בקדיש במנחת יוה"כ בין התורה לנביא 'אלא יאמר הקדיש אחר ההפטרה' ע"כ. וכן...forum.moreshet-maran.com
נא להיות הוגן. ולא לעשות איפה ואיפה.
באר כוונתך. לא זכיתי להבין מיהו שכתב קונ' על ברכות, מה שמו, והיכן ניתן להשיגו.מי שכתב קונטרס עם השגות על כל ברכות. ודאי נתקל בשלושה קושיות בהבנה שיכל לטרוח לתרצם
קצת הבנת הנקרא לא תזיק.אוזני שמעו ולא זר. בית כנסת צופיות בשנה לפטירת מרן (ליל שישי זה היה, בשעה 23:00), אפשר למצוא ההקלטה שכך אמר הרב יצחק: עשרים שנה האחרונות מרן החמיר בגלל שזה לא שמורה.
נייתי הקלטה שמיעה וציפיה וניחזי.
וזה שהרב משה העיד על כך,זה שחור על גבי לבן. אין ספק בכלל. ועל זה לא ענה לי הרב נקי.
אז להגיד בזה היה על קודקודו וכו וכו כנ"ל. קצת ענווה ויראת שמים תועיל רבות.
וכבר שמענו על כותב אחד שמבקש ומפציר להיפגש עם רב מסוים ולבקש סליחתו על מה שכתב בזלזול.
לא החכמה לכתוב בתקיפות (ולפעמים גם לשנות מהאמת ל'תועלת' המטרה). החכמה להתמודד עם זה אחרי 120 בבית דין של מילה.
אדרבה אותם שיש בידם למנוע דברים אלו ולהסביר שאין בהן תועלת, ההיפך הוא הנכון, הקבלה יגדל את מי שיבחר לגדל, וכל הרדיפות רק יעלו את הנרדף, וכפי שהיה עם מרן זצ"ל ככל שרדפו אותו והלך במידת הענווה והאמת שלו התעלה והתקבלו דבריו יותר ויותר.
לפו"ר הערה נכונה.וכמו כן מה תאמר על זה
האם הרב עובדיה כיוון בכונה להוסיף מילים בדעת הר"י מיגאש כדי לחזק את שיטתו או שטעה והוסיף במקרה מהזיכרון או תירוצים אחרים?דעת הר"י מגאש בענין קדיש לאחר קריאת התורה
בחזו"ע ארבע תעניות עמ' שפ"ב וימים נוראים עמ' שנ"ח כתב מרן זצוק"ל שבשחרית ת"ב ומנחת יוה"כ יש לומר את הקדיש לאחר ההפטרה, וכתב בריש ההערות שם שכן הורה הר"י מגאש בתשובה סי' פ"ט וכו' [העתיק לשונו] וסיים בשמו: לכן תקנו שלא להפסיק בקדיש במנחת יוה"כ בין התורה לנביא 'אלא יאמר הקדיש אחר ההפטרה' ע"כ. וכן...forum.moreshet-maran.com
נא להיות הוגן. ולא לעשות איפה ואיפה.
מרוב ההערות, איני זוכר כבר מי טען כן. אני כותב בכלליות, לא רק לך, אלא לכל האשכול הזה, ובעיקר לקונטרס דרכה של תורה שכפי הנראה אתה וחבירך מסכימים לו.אבל ודאי שא"א והם מלהעלות על הדעת שמרן עיוות את במכוון, כי הרי מי כמוהו דייק באלפי תשובות. שבכל אחת מהם עשרות מראי מקומות.
ואני לא עשיתי איפה ואיפה, וכתבתי להדיא שמקור אחד כזה של הרב אופיר אינו מעיד על שיטתיות, ורק אם נראה שזה דבר שיטתי זה מעיד על כוונה
ויש מן המותר להודיע בציבור מה תשובה השיבו הגר"ר אלבז שליט"א ומה יחסו לכך בכלל?שנכתבו לפי בקשתו של מרן שליט"א לבאר דרכו והשקפתו בענין,
במכתב לרב אלבז