• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 26 23.4%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 62 55.9%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 9 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 14 12.6%

  • סה"כ בוחרים
    111
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אם מרן רבינו עובדיה זי"ע [בגיל 30] היה מקשיב לך, היינו מפסידים לפחות שמונה כרכים של הליכות עולם.
ממש לא!!!
הוא לא חלק על גדולי ישראל, אלא הלך עם גדולי ישראל, ובפרט עם מרן רבינו יוסף קארו.
 
ולעומתו מרן הגר"מ מאזוז - אינו צריך שום הסבר על גדולת מרן זצ"ל, וגם כשיש לו מה להעיר הוא יודע בדיוק בפני מי הוא עומד ועם מי הוא נושא ונותן,
ואף על פי כן הוא מעדיף לא לכבוש את נבואתו, ולומר את מה שיצא לו בסוגייה ובהלכה בכל תחום. [ואני לא חושב לרגע שיחסי הכוחות בין מרן זצ"ל לבינו (או לבין שאר חכמי דורנו כולם) הם שווים, או קרוב לזה].
הוא עושה זאת גם כלפי ראשונים, עי' בהקדמת ספרו דרכי העיון ובהקדמת ס' ארים נסי ובהקדמתו לשו" איש מצליח ועוד.
 
קראתי כך למי שכותב על גדולי ישראל שלא היה להם זמן, בשונה מאחרים שאינם גדולי ישראל שהיה להם זמן.
נכון מאוד.
לכל נשמה יש את חלקה בתורה.
כמו שהחזו"א לא הספיק לברר את הלכות חנוכה, יש עוד גדולים שלא עסקו כראוי ולא מצאו את הזמן לעסוק בסוגיית תכלת.
 
כשאתה נעול בקונספציה - בודאי שהאוזניים סגורות מלשמוע דברי אמת ויושר.
מה חשב למשל רבי משה שפירא על הבירור בענין התכלת?
אני לא נעול בכלל, אתה מוזמן לקחת חילוני מהרחוב ולנסות להסביר לו את ההסברים המלומדים איך זה דומה לים, וכו', נראה מה הא יגיד אח"כ על החרדים....
 
אני לא נעול בכלל, אתה מוזמן לקחת חילוני מהרחוב ולנסות להסביר לו את ההסברים המלומדים איך זה דומה לים, וכו', נראה מה הא יגיד אח"כ על החרדים....
באותה מידה תסביר לו מה זה שמיטה, ומהו היתר מכירה...
לא החילוני ברחוב הוא המדד.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון