התורה ידעה שזה ממש לא כדאי לשור שלך, אז התורה העדיפה להשאיר את זה ככה...ולכאו' יותר.. אם זה מדין השבת אבידה אז הרב פרי חדש יצטרך לנסות להעיף גם את השור שלי שלא יזיק הרב בית חדש
נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
התורה ידעה שזה ממש לא כדאי לשור שלך, אז התורה העדיפה להשאיר את זה ככה...ולכאו' יותר.. אם זה מדין השבת אבידה אז הרב פרי חדש יצטרך לנסות להעיף גם את השור שלי שלא יזיק הרב בית חדש
לא מסכים אם מה שנכתב? וכמדומני שיש צד שזה משום ואהבת אז גם לפי''ז יש לדון במה שכבודו העלה.התורה ידעה שזה ממש לא כדאי לשור שלך, אז התורה העדיפה להשאיר את זה ככה...
שלא כדאי לשור שלך לפגוש אותי... מספיק שאני ישב עליו כמה שניות :)התורה ידעה שזה ממש לא כדאי לשור שלך, אז התורה העדיפה להשאיר את זה ככה...
אשמח לשמוע…שלחתי לכבודו הודעה באישי. אשמח לקבל שם תשובה.
שלחתי לו משהו אחר, לא בענין הרבנים שעונים על שאלות בש"סאשמח לשמוע…
שמא במקומכם לא למדו קהילות יעקב?
וטרחתי להביא לך כאן ממקום אחר את דברי הקהילות יעקב זצ"ל בעניין. צ'רוף צ'ורף.
ואחר שתראה את זה, בל"נ אומר לך קושיא ששמעתי מת"ח מופלג שליט"א שלכאורה יש גמרא ערוכה דלא כהקה"י.
א. אני התכוונתי שהאחרונים חקרו מה יסוד "המחייב" בנזק"מ. ואילו הקה"י דן מה יסוד "האיסור" להזיק. וזה ב' דברי שונים.
יש לעיין מדוע בד״ה שליש נקט הסדר לולב, ציצית, ספר תורה ובד״ה בהידור שינה הסדר וכתב ספר תורה, לולב, טלית וציצית.
וכך מובא שם בקצרה:פורטל הדף היומי: דיוק וחידוש ברש"י (ט) (בבא קמא ט ע"ב)
דיוק וחידוש ברש"י מסכת בבא קמא דף ט עמוד ב רש״י ד״ה שליש ביתו. שחייב אדם לבזבז במצות לולב או ציצית או ספר תורה שליש מה שיש לו: בהידור מצוה עד שליש במצוה....daf-yomi.com
שור הפקר נגח, והשור הניזק שייך למישהו ויש למי להשיב.לפום ריהטא נראה לישב דמכיון שבשור הפקר, אין את סיבת האיסור, שהרי כל האיסור נלמד מהשבת אבידה, ובהפקר שאין למי להשיב, אין חיוב לדאוג שלא יזיק.
שור הפקר נגח, מי ישלם?שור הפקר נגח, והשור הניזק שייך למישהו ויש למי להשיב.
זה נוסח יפה מאוד. אתה יכול לבאר אותו בבקשה?.ויש עוד חילוק שבכלי הוא עשה מעשה בכלי עצמו ולכן חייב, אבל בחץ אינו עשה מעשה בגוף הכלי אלא ע"י החץ.
בשמחה.זה נוסח יפה מאוד. אתה יכול לבאר אותו בבקשה?.
הרי בב' המקרים זה ודאי ישבר.